Άρθρο της δασκάλας Αλεξάνδρας Σαγρή, υπ. Βουλευτή του Κινήματος Αλλαγής Βορείου Τομέα Αθήνας
Στην Αγ. Παρασκευή, ο Σύλλογος Κηδεμόνων 5ου & 11ου Δηµοτικών Σχολείων κατέθεσε προς τους: Υπουργό Παιδείας, Διευθυντή Ειδικής Αγωγής, Περιφερειακό επικεφαλής Εκπαίδευσης Αττικής και προϊστάμενο Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας, αίτημα για λειτουργία τμήματος ένταξης στη µονάδα, κάτι που επικύρωσε υπερψηφίζοντάς το η Γ.Σ. της Ένωσης Γονέων της πόλης.
Με αφορμή αυτό, θα θίξω το συγκεκριμένο ζήτημα που αφορά και άλλα σχολεία των ευρύτερων περιοχών του Βόρειου Τομέα και όχι μόνο, στον οποίο δραστηριοποιούμαι και εκπαιδευτικά και πολιτικά. Απόλυτη ανάγκη είναι η ίδρυση τμημάτων ένταξης και η λειτουργία παράλληλης στήριξης σε όλα τα σχολεία και η επάνδρωσή τους με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Ως δασκάλα, έχοντας εργαστεί και στη γενική και την ειδική αγωγή, γνωρίζω καλά ότι ο πιο ευαίσθητος και πολύπαθος χώρος της δημόσιας Παιδείας, η Ειδική Εκπαίδευση, αντιμετωπίζεται δυστυχώς με βασικούς πρωταγωνιστές τον ελλιπή σχεδιασμό, την απουσία οργάνωσης και την πλήρη αδιαφορία.
Η Ειδική Εκπαίδευση βρίσκεται ειδικά τα τελευταία χρόνια στο περιθώριο και οι δομές της χρονιά με τη χρονιά υποστελεχώνονται και υποβαθμίζονται. Οι λύσεις πρέπει να είναι άμεσες και αποτελεσματικές. Απαιτείται πλήρης κάλυψη των κενών σε παράλληλη στήριξη και στα τμήματα ένταξης από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό βάσει των αναγκών. Η μονιμότητα των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης και των τμημάτων ένταξης είναι βαρύνουσας σημασίας για το λόγο ότι η συνέχεια και η αποτελεσματικότητα του ρόλου και του έργου τους για την πραγματική τους παρέμβαση στην ένταξη των μαθητών, προϋποθέτει την παραμονή τους σε μια καθορισμένη σχολική μονάδα.
Επιπρόσθετα, οι μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, χρειάζονται ένα σταθερό και ασφαλές περιβάλλον και ένα οικείο πρόσωπο, τον δάσκαλό τους, που δε θα αλλάζει κάθε χρόνο, γεγονός που δυσχεραίνει τη σχολική τους ενσωμάτωση και τη δημιουργία ενός αισθήματος ασφάλειας σε εκείνους. Η στελέχωση όλων των σχολείων με μόνιμο προσωπικό ειδικής αγωγής θα λειτουργήσει θετικά και σε γονείς που αναγκάζονται εξαιτίας της μη πρόσληψης εκπαιδευτικών, για να αναλάβουν την παράλληλη στήριξη μαθητών σε πολλά σχολεία, να πληρώνουν οι ίδιοι δάσκαλο για να αναλάβει την υποστήριξη του παιδιού τους στο σχολικό πλαίσιο, κάτι που δυσχεραίνει τον οικογενειακό προϋπολογισμό και υπερβαίνει κάθε λογική.
Το Υπουργείο Παιδείας, λαμβάνοντας υπόψη το συνταγματικό δικαίωμα όλων των μαθητών για δημόσια και δωρεάν παιδεία, οφείλει να βρει άμεσα τις πιστώσεις που απαιτούνται και να προχωρήσει τάχιστα στη διεκπεραίωση των διαδικασιών για μονιμοποίηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Θέση του Κινήματος Αλλαγής είναι:
-Τα σχολεία ή ενότητες σχολείων να ενισχύονται σταδιακά με οργανικές θέσεις νέων ειδικοτήτων π.χ. Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής, ΕΕΠ (Ειδικό Εκπ/κό Προσωπικό), Σχολικοί Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί Λειτουργοί και Διοικητικό Προσωπικό .
-Κατάργηση του ν. Γαβρόγλου για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών. Λέμε ΟΧΙ στο κλειστό επάγγελμα του εκπαιδευτικού που καταδικάζει τους νέους πτυχιούχους. Διορισμοί και προσλήψεις από ενιαίους πίνακες με βάση αντικειμενικά κριτήρια (βαθμολογία από διαγωνισμό ΑΣΕΠ, προσμέτρηση όλης της διδακτικής προϋπηρεσίας, ακαδημαϊκοί τίτλοι και κοινωνικά κριτήρια). Ακαδημαϊκοί τίτλοι και κοινωνικά κριτήρια δεν πρέπει να ακυρώνουν τα υπόλοιπα κριτήρια.
-Άμεση προκήρυξη νέου διαγωνισμού ΑΣΕΠ.