Γράφει η Ξένια Γιαννάκου – Από την έντυπη έκδοση της καθημερινής ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ Κηφισιά – Νέα Ερυθραία – Εκάλη, Διόνυσος 27/05/2022
Ήταν πριν λίγες εβδομάδες, όταν χρειάστηκε να ανηφορίσω τη Λεωφόρο Κηφισιάς και κατόπιν την Ελευθερίου Βενιζέλου προκειμένου να φτάσω στην όμορφη Βίλα Κώστα του ΚΕΜΜΕ, στη Νέα Ερυθραία.
Όπως πολύ καλά γνωρίζουν οι κάτοικοι, οι εργαζόμενοι και οι επισκέπτες -όπως εγώ-, σε ώρα αιχμής, εκεί γύρω στις 11 το πρωί, αυτή η διαδρομή είναι από τις πιο δύσκολες που μπορείς να ακολουθήσεις στον Δήμο Κηφισιάς λόγω αυξημένης κίνησης.
Κι αν το… πήγαινε μου φάνηκε κουραστικό, τίποτα δεν με είχε προετοιμάσει για την επιστροφή. Υπερδιπλάσια ώρα χρειάστηκε για να καταφέρω να φτάσω και να «επεγκλωβιστώ» από το μποτιλιάρισμα που δημιουργείται στο κεντρικό φανάρι της Νέας Ερυθραίας, για να μην αναφερθώ στο τι γίνεται λίγα μέτρα πιο κάτω, στο ύψος του μεγάλου σούπερ μάρκετ, του φούρνου, του εμπορικού κέντρου κλπ.
Αυτή ήταν μία μόνο, πρόσφατη εμπειρία μετακίνησης στον Δήμο Κηφισιάς. Και σίγουρα για όσους ζουν και εργάζονται σε αυτόν, δεν είναι η εξαίρεση. Αυτή είναι η καθημερινότητα, όπως είναι και πιο χαμηλά στη Λεωφόρο Κηφισιάς, ή σε άλλους κεντρικούς δρόμους της Κηφισιάς αλλά και του Δήμου Διονύσου.
Με τον πληθυσμό των προαστίων αυτών και γενικότερα των βορείων προαστίων να έχει αυξηθεί κατακόρυφα τις τελευταίες δεκαετίες, δεν φτάνει μία Λεωφόρος Κηφισιάς, όπως δεν φτάνει αντίστοιχα και μία Λεωφόρος Πεντέλης, από την άλλη πλευρά, για να εξυπηρετήσει τα χιλιάδες αυτοκίνητα που τις χρησιμοποιούν.
Δεν αρκεί να φτάνει ο ΗΣΑΠ μόνο μέχρι την Κηφισιά, ούτε να στηρίζονται οι πολίτες μόνο στις λεωφορειακές γραμμές.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε πριν από λίγα εικοσιτετράωρα ένα σχέδιο προκειμένου να αντιμετωπιστεί το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Αττική.
Μεταξύ αυτών που είπε, σημείωσε ότι «προχωρά η μελετητική ωριμότητα και για τις μελλοντικές επεκτάσεις της Γραμμής 4, με προτεραιότητα προς Μαρούσι και Βόρεια Προάστια» ενώ παλαιότερα έχει επίσης δηλώσει ότι «προγραμματίζονται και ωριμάζουν σταδιακά επεκτάσεις στη Γραμμή 1, υπόγειες επεκτάσεις μετά τον σταθμό ΚΑΤ προς Κηφισιά, Ν. Ερυθραία και κόμβο Βαρυμπόμπης για να συνδεθεί το δίκτυο του Μετρό με την Εθνική Οδό».
Την ίδια ώρα ή για την ακρίβεια, τον Μάρτιο του 2021, το Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς είχε ψηφίσει υπέρ της επέκτασης της γραμμής 1 του Μετρό στη Νέα Ερυθραία. Στο τέλος της ίδιας χρονιάς, η παράταξη «+εργαζόμαστε για την πόλη της καρδιάς μας» είχε καταγγείλει ότι δεν υπήρξε η απαραίτητη κινητοποίηση από πλευράς του Δήμου ώστε να φτάσει στο αρμόδιο Υπουργείο το ψήφισμα. Κι αν δεν μας απατούν οι πληροφορίες μας, το Δημοτικό Συμβούλιο δεν έχει λάβει ακόμα το εν λόγω ψήφισμα στα χέρια του.
Η ανάγκη για περισσότερες επιλογές στη μετακίνηση στα βόρεια προάστια είναι μεγάλη και η υπομονή όσων κινούνται σε αυτά, στερεύει. Αυτό που περιμένουν είναι να… συναντηθεί η βούληση του υπουργείου με τη βούληση του Δήμου ώστε η άνετη μετακίνηση να μην παραμείνει… όνειρο.