Γράφει ο Τάσος Μεργιάννης – Από την έντυπη έκδοση της Καθημερινής Αμαρυσίας – φύλλο Πεντέλης – Μελισσίων – Βριλησσίων – 13/10
«Αδιανόητη». Αυτή είναι η λέξη που επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν τόσο η δήμαρχος Πεντέλης Δήμητρα Κεχαγιά όσο και ομάδα Καταστηματαρχών και επαγγελματιών των Μελισσίων για να χαρακτηρίσουν την απόφασή της διοίκησης της Εθνικής Τράπεζας να κλείσει το υποκατάστημά της στα Μελίσσια, το οποίο λειτουργεί επί σειρά ετών επί της οδού Δημοκρατίας έναντι του Εμπορικού Κέντρου της πόλης εξυπηρετώντας εκατοντάδες Μελισσιώτες και Πεντελιώτες.
Μιλάμε για το μοναδικό υποκατάστημα μιας τράπεζας σε έναν μεγάλο σε έκταση Δήμο (28. 878 τ. χλμ), ο οποίος διαθέτει 3 Δημοτικές Κοινότητες και 35.439 μόνιμους κατοίκους (απογραφή 2021).
Η «αδιανόητη», αυτή απόφαση κατάφερε να συσπειρώσει όχι μόνο την τοπική κοινωνία αλλά και σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο Πεντέλης. Στην συνεδρίαση της 10ης Οκτωβρίου διοίκηση και αντιπολίτευση ένωσαν τη φωνή τους και συμφώνησαν να εκδώσουν ένα κοινό ψήφισμα- καταδίκη της απόφασης.
Δεν είναι η πρώτη φορά που μια εκ των 4 λεγόμενων συστημικών τραπεζών αποφασίζει να κλείσει το μοναδικό υποκατάστημα που διαθέτει σε συγκεκριμένο Δήμο, ακόμα και νησί. Όμως , όπως συμβαίνει πάντα, όσο δυστοπική και «αδιανόητη» και εάν είναι η πραγματικότητα, αλλιώς την βιώνεις εκ του μακρόθεν και αλλιώς όταν σου χτυπάει την πόρτα .
Τον Ιούλιο του 2021 ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου σε συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ένωσης, είχε αναρωτηθεί «πώς θα κρατήσουμε κόσμο και επιχειρήσεις στην επαρχία όταν δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από μια τράπεζα;» Τότε το πρόβλημα του κλεισίματος υποκαταστημάτων Τραπεζών ήταν ακόμα έντονο μόνο εκτός των μεγάλων πόλεων.
Σήμερα ακόμα και στον αστικό ιστό της πρωτεύουσας κάθε κτήριο συστημικής τράπεζας μοιάζει με επικείμενο κουφάρι καθώς ενδέχεται σε λίγο καιρό (είτε επειδή δεν βγαίνουν τα «νούμερα» στο οργανόγραμμα, είτε επειδή έτσι θα μειωθεί το κόστος λειτουργίας της Τράπεζας) να μην βρίσκεται στη θέση του.
Τι γίνεται όμως με τον παράγοντα άνθρωπο; Τι θα απογίνουν οι πελάτες των Τραπεζών, οι άνθρωποι που με τις οικονομίες τους συμβάλλουν κι αυτοί τον οβολό τους στην ανακεφαλαιοποίησή τους και στην βιωσιμότητα του Τραπεζικού συστήματος; Τι ρόλο παίζουν αυτοί στην εξίσωση των αριθμών που όσο ευημερούν, εκείνοι μάλλον δυστυχούν;
Γιατί να υποχρεώνεται ο ηλικιωμένος που μένει στα Μελίσσια να πηγαίνει στο Μαρούσι ή στα Βριλήσσια για να εξυπηρετηθεί από το εκεί υποκατάστημα; Πόσο ανθρωποκεντρική είναι η απόφαση της διοίκησης της Εθνικής Τράπεζας και πόσο σεβασμό δείχνει προς τους πελάτες του εν λόγω χρηματοπιστωτικού ιδρύματος; Αλήθεια, έχει κανείς υπολογίσει πόσο θα αυξηθεί το οικολογικό αποτύπωμα όταν στις αρχές του μήνα εκατοντάδες συνταξιούχοι που διαμένουν στα διοικητικά όρια του Δήμου Πεντέλης θα πηγαίνουν σε όμορους Δήμους (προφανώς χρησιμοποιώντας και την λύση του Ι.Χ. που διαθέτουν) για να εισπράξουν τις συντάξεις τους;
Στα ερωτήματα που παραθέτει η στήλη, επιτρέψετε μας να προσθέσουμε άλλο ένα.
Και οι 4 συστημικές Τράπεζες ζητούν μετ΄ επιτάσεως κάθε τρεις και λίγο την επικαιροποίηση των στοιχείων μας. Τις προάλλες εργαζόμενος μιας εξ’ αυτών ζήτησε από τον γράφοντα «βεβαίωση μισθοδοσίας» προκειμένου εκείνος να ολοκληρώσει μια επείγουσα τραπεζική συναλλαγή!
Γιατί αντίστοιχα όταν «επικαιροποιούνται» τα στοιχεία κάποιας Τράπεζας να μην το μαθαίνουν οι πελάτες της; Για παράδειγμα δεν θα μπορούσε να αποστέλνονται ομαδικά e-mail προκειμένου να ενημερώνονται ότι το υποκατάστημα που τους εξυπηρετεί πρόκειται να κλείσει ώστε να λάβουν τα μέτρα τους;
Ερωτήματα.. ρητορικά γύρω από μια «αδιανόητη» απόφαση.