Ποιο είναι το έργο του δασκάλου σήμερα, μέσα στην πολυσύνθετη και αρρωστημένη κοινωνία;
Καλείται ο δάσκαλος να γίνει κοινωνικός οδηγός αναμορφωτής. Να εργαστεί σε τρόπο ώστε να αναπτύξει και να κατευθύνει τις ικανότητες της προσωπικότητας του παιδιού, στο να αντιληφθεί τούτο και να νιώσει ότι η ευημερία, η πρόοδος γενικά, πραγματοποιείται μόνο δια της αλληλεξάρτησης και αμοιβαιότητας ατόμου και κοινωνικού συνόλου. Το έργο όμως αυτό του οδηγού της κοινωνίας είναι πολύ δύσκολο και βαρύ. Η μόρφωση του δασκάλου και τα μέσα που παρέχονται σ’ αυτόν δεν αντιμετωπίζονται στη επιτυχή αντιμετώπιση της κοινωνίας. Συνηθίζαμε να ζητάμε ακόμη και θαύματα από το δάσκαλο. Τίποτε όμως δεν παρέχεται σ’ αυτόν το θετικό, το μόνιμο, το πραγματικό.
Η προσοχή μας πρέπει να στραφεί στο λειτουργό της Λαϊκής Παιδείας, σ’ αυτόν που κρατάει στα χέρια του τη χρυσή ελπίδα του μέλλοντος, στον άνθρωπο ήρωα, που εμπιστεύεται ο λαός την ύπαρξή του, τα παιδιά του, τα άγουρα αυτά πλάσματα, τις αθώες αυτές ψυχικές υπάρξεις, που περιμένει απ’ τον λαοπαιδευτή δάσκαλο τη δημιουργία της αυριανής κοινωνίας.
ΑΝΔΡΕΑΣ Φ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ειδικός Παιδαγωγός