Κτιριακό δυναμικό – ασφάλεια και υλικοτεχνική υποδομή: Η Ένωση Γονέων ήδη έχει όχι μόνο καταγράψει, αλλά και σε ένα βαθμό ιεραρχήσει τις ανάγκες όλων των σχολείων του Δήμου μας. Δεν πρέπει άραγε αυτή τη σοβαρή δουλειά να την εκμεταλλευτεί η δημοτική αρχή;
Λειτουργία του ολοήμερου σχολείου: Απουσία τραπεζοκόμου, έλλειψη σε ωρομίσθιους δασκάλους ειδικοτήτων είναι προβλήματα που αντιμετωπίζονται στα σχολεία μας. Να καταγραφούν λοιπόν ανά σχολείο.
Ένα τέταρτο σημαντικό στοιχείο με το οποίο μπορεί να αυτοπροσδιορισθεί ένα σχολείο και να ταξινομηθεί στη συνείδηση της τοπικής κοινωνίας, αποτελούν οι δραστηριότητες που αναπτύσσει στον αθλητισμό, τον πολιτισμό κ.λπ. Υπάρχει σχολικός αθλητισμός; Ποιά σχολεία συμμετέχουν σε σχολικά πρωταθλήματα;
Η συμμετοχή τους είναι ευκαιριακή ή αποτελεί μια συνεχή διαδικασία ενσωματωμένη στις δραστηριότητες του σχολείου;
Σε ποιά σχολεία και πως τα παιδιά μας έρχονται σε επαφή με την τέχνη;
Ποια σχολεία και σε τι προγράμματα συμμετέχουν ( περιβάλλον, διατροφή, αγωγή υγείας κ.α.);
Ποσοστό επιτυχίας εισαγωγής των μαθητών του Λυκείου μας στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ποιό είναι το ποσοστό εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με βάσει την πρώτη τους προτίμηση;
Τα παραπάνω αποτελούν ένα παράδειγμα για το πώς μπορεί η δημοτική αρχή να αξιολογήσει τις σχολικές μονάδες. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, Σύλλογοι Διδασκότων, Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμώνων και εκπρόσωποι των μαθητών, θα μπορούσαν να συμφωνήσουν σε κάποια κριτήρια αξιολόγησης. Τα τελευταία μαζί με τη μελέτη καταγραφής του ποσοστού και των αιτιών της μαθητικής αποτυχίας και μαθητικής διαρροής θα μπορούσαν να αποτελέσουν την πυξίδα για την χάραξη μιας πολιτικής παιδείας του δήμου μας με την συναίνεση όλων των εμπλεκόμενων φορέων.