Mετά από σχεδόν δύο δεκαετίες, τα εργοτάξια του μετρό άρχισαν να ξαναστήνονται στο αθηναϊκό κέντρο, στο πλαίσιο της έναρξης των πρόδρομων εργασιών για την κατασκευή του Α’ τμήματος της Γραμμής 4.
Τα δύο πρώτα έχουν αρχίσει εδώ και λίγες ημέρες να στήνονται στους σταθμούς Ακαδημίας και Ευαγγελισμός από την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ. Στον σταθμό Ακαδημίας, το πρώτο εργοτάξιο βρίσκεται επί της οδού Ακαδημίας, μεταξύ του κτιρίων του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων και του κτιρίου της Νομικής, καθώς όταν λειτουργήσει η νέα γραμμή, θα συνδέεται με τον σταθμό «Πανεπιστήμιο» της Γραμμής 2. Η διαφορά σε σχέση με άλλες συνδέσεις σταθμών είναι ότι η συγκεκριμένη δεν θα γίνεται μέσω επιπέδων, αλλά μέσω υπόγειας πεζοδιάβασης, καθώς οι δύο σταθμοί έχουν απόσταση περίπου 100 μέτρα ο ένας από τον άλλο.
Στην περιοχή του σταθμού «Ευαγγελισμός», το εργοτάξιο στήνεται στην πλατεία Ριζάρη. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Αττικό Μετρό Α.Ε., τα δύο πρώτα εργοτάξια αναμένεται να έχουν ετοιμαστεί μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, ενώ τα επόμενα θα στηθούν στο Κολωνάκι, τα Εξάρχεια, τη Λ. Αλεξάνδρας και τα Δικαστήρια.
Αρχαιολογική σκαπάνη
Οι πρώτες πρόδρομες εργασίες στα δύο εργοτάξια περιλαμβάνουν αρχαιολογικές ανασκαφές και στη συνέχεια μετατόπιση των δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ).
Την ίδια στιγμή, η αρχαιολογική σκαπάνη συνεχίζει τη δουλειά της στο βασικό εργοτάξιο της Γραμμής 4, στη Λ. Κατεχάκη, το οποίο έχει στηθεί ήδη από το καλοκαίρι, με τον βασικό εργολάβο (ΑΒΑΞ-GHELLA-ASTOM) να έχει εγκαταστήσει στο σημείο container-γραφεία. Εργοτάξιο έχει στηθεί και στο Άλσος Βεΐκου, στο Γαλάτσι, με τους αντίστοιχους «Μετροπόντικες» να έχουν ήδη παραγγελθεί από τη Γερμανία, με στόχο να παραδοθούν μέσα στον επόμενο χρόνο και να πιάσουν δουλειά στα τέλη του 2022. Εφόσον τα χρονοδιαγράμματα τηρηθούν και δεν υπάρξουν αρχαιολογικά ευρήματα που θα αλλάξουν τους σχεδιασμούς, το 2023 Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι και Ελικώνος στα δυτικά και Γουδή, Ζωγράφου, Ιλίσια στα ανατολικά, αναμένεται να είναι οι πρώτοι σταθμοί το 2023 που θα «πιάσουν» τα μηχανήματα.
Μελέτες σε εξέλιξη
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκονται σε φάση εκπόνησης δεκάδες συνοδευτικές μελέτες, με κομβικές τις κυκλοφοριακές που αφορούν στις ρυθμίσεις που θα πρέπει να γίνουν σε κάθε εργοτάξιο.
Επίσης, γίνονται μελέτες για τη μεταφορά των δικτύων ΟΚΩ, οι οποίες απαιτούν συνεννόηση και συντονισμό με τον φορέα του κάθε δικτύου, αλλά και μελέτες για τις γεωλογικές και γεωτεχνικές τομές που πραγματοποιούνται από την κοινοπραξία του βασικού έργου, προκειμένου να εξεταστεί η ποιότητα του υπεδάφους, στο οποίο θα λειτουργήσουν οι «μετροπόντικες».