Ανακοινώθηκαν τα πρώτα 8 σημεία στην Αττική στα οποία θα τοποθετηθούν πιλοτικά κάμερες καταγραφής τροχαίων παραβάσεων στο πλαίσιο του νέου νόμου για «ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Συγκεκριμένα τα σημεία είναι τα εξής:
- Δήμος Αθηναίων: Πανεπιστημίου και Λεωφ. Βασ. Σοφίας
- Δήμος Αγίας Παρασκευής: Λεωφ. Μεσογείων και Λεωφ. Χαλανδρίου
- Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου: Λεωφ. Μαραθώνος και Φλέμινγκ
- Δήμος Καλλιθέας: Λεωφ. Συγγρού και Αγίας Φωτεινής
- Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγµένης: Λεωφ. Ποσειδώνος και Ερµού
- Δήμος Αλίμου: Λεωφ. Ποσειδώνος και Λεωφ. Αλίµου
- Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης: Λεωφ. Βουλιαγµένης και Τήνου
- Δήμος Φιλοθέης-Ψυχικού: Λεωφ. Κηφισίας και Εθνική; Αντιστάσεως
Πώς θα λειτουργεί το δίκτυο
Μέσω των καμερών θα καταγράφονται παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπέρβαση ταχύτητας, μη χρήση ζώνης ασφαλείας, χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, καθώς και η κίνηση σε λωρίδες έκτακτης ανάγκης.
Οι κάμερες, όπως και οι υπόλοιπες μετά την υλοποίηση του σχετικού διαγωνισμού θα εγκαθίστανται σε σημεία υψηλού κινδύνου στην Αττική και θα συνδέονται με το σχετικό Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων υπό την εποπτεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που θα διασυνδέει δεδομένα ελέγχου από φορητές συσκευές και κάμερες παρακολούθησης, παρέχοντας αυτοματοποιημένη καταγραφή και επεξεργασία παραβάσεων και το οποίο, σύμφωνα με τους αρμόδιους, θα λειτουργήσει έως το προσεχές Πάσχα.
Τα δεδομένα θα περιλαμβάνουν εικόνες, βίντεο και χρονικά μεταδεδομένα, με κρυπτογραφημένη διαβίβαση για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Οι πολίτες θα ενημερώνονται για τις παραβάσεις τους μέσω ψηφιακής θυρίδας στο gov.gr ή μέσω μηνυμάτων και θα έχουν τη δυνατότητα υποβολής ηλεκτρονικών ενστάσεων.
Το νέο δίκτυο καμερών θα φτάσει συνολικά τις 2.500, με 2.000 σε σταθερά σημεία υψηλής επικινδυνότητας και 500 σε λεωφορεία δημόσιων συγκοινωνιών για την επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων. Η Περιφέρεια Αττικής, επίσης, θα εγκαταστήσει 388 κάμερες, οι οποίες θα ενσωματωθούν στο ηλεκτρονικό σύστημα, μαζί και με εκείνες που είναι ήδη εγκατεστημένες στην Αττική οδό.
Η προηγμένη τεχνολογία αναγνώρισης πινακίδων με τεχνητή νοημοσύνη θα επιτρέπει την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων και θα συμβάλλει στην ταχύτερη αναγνώριση των παραβατών. Ανάλογα, η ψηφιακή αφαίρεση άδειας οδήγησης θα γίνεται άμεσα με την καταγραφή παραβάσεων, ενισχύοντας την αίσθηση ασφάλειας στους δρόμους.
Το νέο σύστημα έχει επίσης ως στόχο να ελαφρύνει το «φορτίο» των αστυνομικών Αρχών, επιτρέποντας τη μεγαλύτερη εστίαση στην αστυνόμευση και την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων ενώ, σύμφωνα με το Υπουργείο, «διασφαλίζει τη βελτίωση της εισπραξιμότητας, η οποία σήμερα είναι κάτω από 10% κατά τον πρώτο χρόνο, με στόχο τα έσοδα των Δήμων όχι να εισπράττονται πραγματικά».
Τέλος, το ηλεκτρονικό σύστημα θα διαθέτει ανοικτά δεδομένα, απολύτως ανωνυμοποιημένα, ώστε φορείς, ερευνητές και η Τοπική Αυτοδιοίκηση να έχουν πρόσβαση σε κρίσιμη πληροφορία για τον σχεδιασμό πολιτικών οδικής ασφάλειας.
Δημήτρης Παπαστεργίου: «Λιγότερες παραβάσεις, ασφαλέστεροι δρόμοι»
«Ήδη, ξεκινά η πιλοτική εφαρμογή του νέου αυτού μοντέλου, με την εγκατάσταση καμερών σε 8 σημεία της Αττικής, ώστε να δοκιμαστεί στην πράξη η αποτελεσματικότητα του νέου μοντέλου. Ο στόχος μας παραμένει απλός και βαθιά ανθρώπινος: λιγότερες παραβάσεις, ασφαλέστεροι δρόμοι και, πάνω απ’ όλα, περισσότερες ζωές που θα σωθούν», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και πρόσθεσε: «Η μεταρρύθμιση στην οποία προχωρούμε με τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη στηρίζεται σε δύο κρίσιμους άξονες. Πρώτον, στην εγκατάσταση καμερών σε επικίνδυνα σημεία, εκεί όπου η εμπειρία και τα δεδομένα δείχνουν αυξημένη πιθανότητα ατυχημάτων. Δεύτερον, στο νέο “Ενιαίο Πληροφοριακό Σύστημα”, ένα ψηφιακό εργαλείο που επιτρέπει άμεση ενημέρωση του πολίτη, γρήγορη βεβαίωση της παράβασης, απλοποιημένες ενστάσεις και ηλεκτρονική πληρωμή, εξασφαλίζοντας πλήρη διαφάνεια και λογοδοσία».







































































































