Καταρχήν συμφωνία κυβέρνησης – Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, σύμφωνα με τον γ.γ. του υπουργείου Οικονομίας Π. Κορκολή.
Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η διαδικασία για τη χρηματοδότηση του πρώτου τμήματος της πολυαναμενόμενης και για τα Βόρεια Προάστια, «Γραμμής 4» του μετρό. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε την Πέμπτη 6 Οκτωβρίου ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομίας, αρμόδιος για θέματα ΕΣΠΑ, Παναγιώτης Κορκολής, η κυβέρνηση έχει έρθει σε καταρχήν συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), για την απευθείας χρηματοδότηση τριών έργων, ανάμεσα στα οποία περιλαμβάνεται και η κατασκευή της νέας γραμμής που, σε πρώτη φάση, θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου και θα καταλήγει στο Γουδή.
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας, η συμφωνία για τη «Γραμμή 4» του μετρό θα περιλαμβάνει χρηματοδότηση 75% από δανειακά κεφάλαια της ΕΤΕπ και 25% μέσα από το ΕΣΠΑ.
Το πρώτο τμήμα «Α» της γραμμής, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, θα περιλαμβάνει 11,7 χλμ. με 14 σταθμούς (Άλσος Βεΐκου – Γαλάτσι – Κυψέλη – Δικαστήρια – Λ. Αλεξάνδρας – Εξάρχεια – Ακαδημία – Κολωνάκι – Ευαγγελισμός – Καισαριανή – Νήαρ Ήστ – Ιλίσια – Ζωγράφου – Γουδή).
Το τμήμα αυτό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες και θα προσφέρει σημαντικές ανάσες στους δρόμους της Αθήνας, καθώς, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα μειώσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τα έως τώρα χρονοδιαγράμματα του έργου, εκτιμάται ότι το μετρό θα έρθει στα βόρεια προάστια και στο Μαρούσι έως το 2030.
Εκτός από το συγκεκριμένο έργο της επέκτασης του δικτύου του μετρό, τα άλλα δύο για τα οποία φαίνεται να εξασφαλίζεται η χρηματοδότηση μέσω Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι η ενεργειακή διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου και η επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου στη Βόρεια Ελλάδα.