Μπορεί οι αναγνώστες μας να γνωρίζουν καλά τα επιτεύγματα της Κίνας στον τομέα της τεχνολογίας και ειδικά στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, αλλά οπωσδήποτε αποτελεί είδηση η παρουσία του πρώτου Made in China ηλεκτροκίνητου λεωφορείου στην καρδιά της Αθήνας! Φυσικά και ήταν παρούσα η ΑΜΑΡΥΣΙΑ, είχαμε μάλιστα και ιδιαίτερη συνομιλία με την κ. Penny Peng, Διευθύντρια Marketing της κινεζικής BYD, ενός κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας! Για το προφίλ της BYD θα βρείτε πολύτιμες πληροφορίες και στη σελίδα Κόσμος.
Το ηλεκτρικό λεωφορείο BYD των 8,7 μέτρων κινήθηκε στους δρόμους της Αθήνας μόνο με τις μπαταρίες του, αθόρυβα, με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και με δυνατότητα μεταφοράς 58 επιβατών, από τους οποίους οι 22 είναι καθήμενοι. Πρωτοποριακής σχεδίασης, με δικό του προσωπικό στυλ και δυνατούς χρωματικούς συνδυασμούς, το BYD εντυπωσιάζει στο πέρασμά του, προσελκύει τα βλέμματα, καλεί τον πολίτη να το γνωρίσει από κοντά, να ζήσει την εμπειρία ενός οχήματος που «κτίζει το όνειρό του», όπως υποδηλώνουν και τα αρχικά της μάρκας (Build your Dream). Με αμάξωμα κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ηλεκτροκινητήρες στις πλήμνες των τροχών με ισχύ 180 (2Χ90) kW (250 ίπποι), ροπή 350 Nm άμεσα διαθέσιμη από το ξεκίνημα του λεωφορείου και με δύο μόνο ώρες χρόνο φόρτισης μπαταριών το αστικό ηλεκτρικό BYD, έχει τη δυνατότητα να καλύψει μέχρι και 200 χιλιόμετρα περίπου χωρίς επαναφόρτιση.
H BYD γιόρτασε πρόσφατα τα είκοσι (20) χρόνια παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά, με την τελετή να λαμβάνει χώρα στο αρχηγείο της στο Schiedam της Ολλανδίας, όπου εδρεύει από το Δεκέμβριο του 1998 η BYD Europe, η οποία αποτέλεσε την πρώτη θυγατρική της εταιρείας εκτός Κίνας. Μάλιστα, η επιτυχία των ηλεκτρικών λεωφορείων ήταν τέτοια που σήμερα, με πάνω από 650 πωλήσεις, η BYD είναι η Νο. 1 εταιρεία της Ευρώπης στο χώρο. Για αυτό, η μάρκα αποφάσισε πριν δύο χρόνια να ανοίξει το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο στο Komarom της Ουγγαρίας, προσθέτοντας το Νοέμβριο του 2018 ένα δεύτερο στο Beauvais της Γαλλίας. Επιπλέον, η BYD συνεργάζεται με το μεγαλύτερο αμαξοποιό του Ην. Βασιλείου, την εταιρεία Alexander Dennis, με τα λεωφορεία που έχουν προκύψει από την κοινοπραξία να καταλαμβάνουν μερίδιο 60% στη χώρα. Ακόμα, αργότερα φέτος η BYD θα παραδώσει τα πρώτα ηλεκτρικά διώροφα λεωφορεία του Λονδίνου.
Σύντομα θα επανέλθουμε στο θέμα, με αποκλειστικές πληροφορίες για την ραγδαία ανάπτυξη της BYD. Σε ό,τι αφορά την εισαγωγή του ηλεκτρικού λεωφορείου στην Ελλάδα, οι συζητήσεις τώρα ξεκινούν και ας είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι ίσως το δούμε κάποια μέρα να περνά από τη στάση μας! Κλείνουμε με τα οφειλόμενα συγχαρητήρια στον Όμιλο Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, μια ιστορική εταιρεία που μπορεί αναμφίβολα να δώσει ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος της BYD τη μάχη αυτή με το ελληνικό δημόσιο! Καλή επιτυχία!