Μια πρόσφατη ματιά στις στατιστικές, αποδεικνύει το γεγονός. Η πρώτη σε κυκλοφορία καθημερινή εφημερίδα («Τα Νέα») εμφανίζει πωλήσεις κάτω των 30.000, ενώ η δεύτερη («Ελευθεροτυπία») κάτω των 25.000! Χειρότερη, βέβαια, είναι η εικόνα των οικονομικών φύλλων!
«Καθημερινή» 21.500
«Έθνος» 20.000
«Απογευματινή» 11.500
«Το Βήμα» 10.400
«Αδέσμευτος Τύπος» 6.700
«Βραδυνή» 1.700
«Αυριανή» 1.600
«Ναυτεμπορική» 1.600
«Ημερησία» 1.400
«Κέρδος» 670
«Εξπρές» 550
(Στοιχεία από τις 10.10.2006)
Έτσι, βλέπουμε πόσο «σχετική» είναι η επιρροή και η διείσδυση ενός εντύπου και πόσο μεγάλο ρόλο παίζει ένα «ιστορικό» όνομα. Όποιος, π.χ. μπερδεύει την «Ημερησία» με την «Αμαρυσία», θα πρέπει να έχει υπόψη του ότι η δεύτερη έχει τιράζ περί τα 15.000 φύλλα, αλλά αναγνωσιμότητα 33.000 και μάλιστα σε όλα τα Βόρεια Προάστια!
Φυσικά, δεν είναι μόνο η ΑΜΑΡΥΣΙΑ ένα έντυπο της «περιφέρειας» με υψηλό αριθμό αναγνωστών και εξαιρετική ποιότητα. Υπάρχουν αρκετά άλλα εκτός Αθηνών, αλλά και κλαδικά έντυπα, με ποιότητα και τακτικούς αναγνώστες. Κι όμως, ορισμένοι από τους υπεύθυνους των εταιρειών τα περιφρονούν, σε όφελος άλλων, που έχουν μεν το «όνομα» όμως τους λείπει η χάρη…
Χρήστος Φωτιάδης