Οι κατασκευαστές της γνωστής ιαπωνικής εταιρείας Subaru ήθελαν να ανανεώσουν την γκάμα των ήδη πολύ επιτυχημένων μοντέλων τους με ένα νέο αυτοκίνητο, που θα αποτελούσε σημείο καμπής για την πορεία της εταιρείας. Αποφάσισαν η μορφή του συγκεκριμένου μοντέλου να έχει τη μορφή ενός μεγάλων διαστάσεων SUV με επταθέσια και πενταθέσια διάταξη καθισμάτων. Έτσι, δημιουργήθηκε το Tribeca, ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστή εξωτερική εμφάνιση και ένα πολυτελέστατο και πλήρως εξοπλισμένο εσωτερικό.
Το τωρινό Tribeca διαφέρει σε μερικά μόνο σημεία από τον προκάτοχό του. Οι αλλαγές εντοπίζονται τόσο σε εμφανισιακό όσο και σε μηχανολογικό επίπεδο. Συνολικά το νέο Tribeca είναι ένα καλύτερο αυτοκίνητο, ενώ πολύ σημαντική είναι και η σταθερότητα στις τιμές αγοράς, καθώς παρέμειναν ίδιες με αυτές του απερχόμενου μοντέλου.
Πριν και μετά
Το εμπρός μέρος πλέον έχει πιο τετραγωνισμένη εμφάνιση, με τον νέο προφυλακτήρα, το ανασχεδιασμένο καπό και τα εντελώς νέα φωτιστικά σώματα να συνθέτουν ένα ελκυστικό πακέτο. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι λιγότερο εμφανείς αλλά και πάλι προσδίδουν στο αυτοκίνητο ένα σχετικά πιο συντηρητικό ύφος, κάνοντάς το να μοιάζει πλέον πιο ογκώδες και επιβλητικό.
Σε μηχανολογικό επίπεδο η βασική αλλαγή έχει να κάνει με τον κινητήρα, ο οποίος πλέον φτάνει τα 3,6 λίτρα. Όπως είναι λογικό, αύξηση υπήρξε τόσο στην ισχύ όσο και στη ροπή. Πλέον η ισχύς φτάνει τους 258 ίππους -από 245- και τα 35,7 χλγμ. ροπής στις 4.000 σ.α.λ. (έναντι 30,3 χλγμ./4.200 σ.α.λ.).
Το Tribeca επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9» (έναντι 9,7»), ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 207 χλμ./ώρα (από 195). Σημαντική είναι επίσης και η μείωση της μέσης κατανάλωσης από τα 12,3 λίτρα/100 χλμ. στα 11,6 λίτρα/100 χλμ. Τέλος, ένα ακόμη στοιχείο που βελτιώθηκε σημαντικά είναι η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου χάρη στη νέας γενιάς μονάδα ελέγχου γρήγορης αλλαγής σχέσεων.
Στο δρόμο το αυτοκίνητο παραμένει εξαιρετικό. Η ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει στους επιβάτες του είναι υπεράνω κριτικής.
Χρήστος Φωτιάδης