Μικρό, ευέλικτο, με σύγχρονο design και έντονη προσωπικότητα, το νέο μικρό της Toyota κερδίζει από την πρώτη στιγμή τις εντυπώσεις. Μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και τέσσερα άτομα, με την οδική του συμπεριφορά να είναι ένα από τα δυνατά του σημεία.
Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Yaris, Aygo και τέλος iQ! Οι Ιάπωνες γνωρίζουν καλά πώς να κατασκευάσουν ένα μικρό αυτοκίνητο, που θα ελκύσει τον καταναλωτή και αυτό το απέδειξαν με τα δύο πρώτα μοντέλα που αναφέρονται παραπάνω. Το iQ όμως αποτελεί ένα από τα μεγάλα τους στοιχήματα, καθώς είναι το πρώτο που ήρθε να ανταγωνιστεί άμεσα το Fortwo της Smart, ένα αυτοκίνητο που κυριάρχησε στην αγορά. Aπ’ ό,τι φαίνεται μπορεί να τα καταφέρει, αν και αυτό θα φανεί στην πορεία.
Όσον αφορά το σχεδιασμό, το iQ, παρά τις μικρές του διαστάσεις (μήκος 2,985 μ.), είναι αρκετά δυναμικό, με έντονες γωνίες, μεγάλη και ιδιαίτερη μάσκα, ευμεγέθη φώτα και κάθετο πίσω τμήμα. Η τοποθέτηση των τροχών, εκτός από το να δίνουν αίσθηση διαστημικού οχήματος έχουν και πρακτικό λόγο, καθώς έπρεπε να βρεθεί χώρος για τον κινητήρα μπροστά και τους επιβάτες στην καμπίνα. Στο εσωτερικό κυριαρχεί η μοντέρνα σχεδίαση, με την τριγωνική κονσόλα και το τριάκτινο τιμόνι, να τονίζουν την νεανικότητα του αυτοκινήτου. Η «εξυπνάδα» του iQ φαίνεται και από την υφασμάτινη θήκη μπροστά από τα γόνατα του συνοδηγού, η οποία μπορεί να αφαιρεθεί για καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου. Η ποιότητα των υλικών είναι αρκετά καλή, όπως και η πρακτικότητα, με τις θήκες για μικροαντικείμενα να είναι διάσπαρτες σε όλη την καμπίνα. Το μόνο που προβληματίζει είναι η τοποθέτηση και ο χειρισμός του ράδιο-cd. Βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του οδηγού, δηλαδή έχει πρόσβαση μόνο αυτός και όχι ο συνοδηγός, η λειτουργία του γίνεται μέσω ενός πολύ μικρού μοχλού που θυμίζει κινητό τηλέφωνο, ενώ και οι ενδείξεις δεν φαίνονται στην κεντρική κονσόλα, παρά μόνο σε αυτόν. Στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι και τέσσερα άτομα, αλλά με πολλές παραχωρήσεις. Για παράδειγμα, αν στις εμπρός θέσεις κάθονται άτομα άνω του 1.80μ. ύψους ή εύσωμοι, τότε πολύ δύσκολα θα μπορέσει έστω και ένας να βολέψει τα πόδια του, πίσω. Αν οι επιβαίνοντες είναι μικρότερου αναστήματος μπορούν να φιλοξενηθούν σε μερικές περιπτώσεις ακόμα και τέσσερις, ενώ ένα παιδί χωράει πολύ εύκολα σε κάθε περίπτωση. Ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά περιορισμένος και μόνο με την αναδίπλωση της διαιρούμενης πλάτης του καθίσματος, μπορεί να μπουν δυο μικρές βαλίτσες.
Το iQ τροφοδοτείται από τον γνωστό 3κύλινδρο κινητήρα 1.0 λίτρου που φέρει και το Yaris. Οι 70 ίπποι κινούν με άνεση και σβέλτα το αυτοκίνητο, με τις κοντές σχέσεις του μηχανικού κιβωτίου να βοηθούν σημαντικά. Μέχρι τα 120χ.α.ω. εντυπωσιάζει με την σπιρτάδα του, ωστόσο από κει και πάνω δυσκολεύεται λίγο, κάτι απολύτως φυσιολογικό. Το ιαπωνικό μίνι προσφέρεται και με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT.
Στην πόλη, ο πολύ μικρός κύκλος στροφής του τιμονιού δίνει ένα τεράστιο πλεονέκτημα στον οδηγό, κάνοντας τον να νιώθει ηγεμόνας στους στενούς δρόμους και το παρκάρισμα. Γρήγορο, ευέλικτο και πάνω απ’ όλα σταθερό, κινείται με περίσσια άνεση, περνάει από οποιοδήποτε σημείο, όσο στενό κι αν είναι, και «χώνεται» παντού. Στον αυτοκινητόδρομο και με ταχύτητες μεταξύ 100-120 χ.α.ω. δείχνει αξιοζήλευτη συμπεριφορά, όντας σταθερό και σπιρτόζικο. Η κλίση του αμαξώματος είναι ελάχιστη, ενώ και σε περίπτωση που περάσει κάποιο μεγάλο όχημα δίπλα (νταλίκα ή φορτηγό), δεν κουνιέται σαν φτερό στον άνεμο, όπως περιμέναμε, για να πούμε την αλήθεια.
Το iQ είναι πραγματικά ένα «έξυπνο» αυτοκίνητο, που κρύβει πολλές εκπλήξεις. Η τιμή των 12.390 ευρώ δεν μπορεί να χαρακτηριστεί και μικρή για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, ωστόσο αν λάβουμε υπόψη τον πλούσιο εξοπλισμό του (9 αερόσακους, ηλεκτρικούς καθρέπτες, κλιματισμό, ESP) και την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, μπορεί να δικαιολογηθεί.