H εποχή των φτηνών καυσίμων φαίνεται ότι ανήκει στο παρελθόν, ενώ η κρίση θα παραμείνει. Αυτός ο οδυνηρός συνδυασμός επαναφέρει στο προσκήνιο το ζήτημα της χαμηλής κατανάλωσης, που ξεχάσαμε κάπως τον φετεινό χειμώνα. Βέβαια, οι περισσότερες εταιρείες είχαν ήδη κάνει το “κουμάντο” τους, σχεδιάζοντας μοντέλα των μικρών κατηγοριών, υβριδικά και ηλεκτροκίνητα.
Το Alto εμμένει στην παραδοσιακή κατηγορία των μίνι, έχοντας και μια παράδοση τριάντα ολόκληρων ετών με το ίδιο αξιόπιστο όνομα. Το ηρωικό SS40, με τα 796 κ.ε. του άρχισε να παράγεται το1979, για να ακολουθήσουν άλλα τρία μοντέλα. Στο μεταξύ, η Suzuki (φρονίμως ποιούσα…) επέκτεινε την παραγωγή της στην Ινδία, την Κίνα, το Πακιστάν, τη Ρουμανία και το Ουζμπεκιστάν. Στην Ινδία κατέχει ακόμη πάνω από το 50% της αγοράς!
Δεν είναι, λοιπόν, παράδοξη η απόφαση για την παραγωγή του νέου Alto στην Ινδία, απ’ όπου θα εξάγεται σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο. ´Αλλωστε, η τεχνογνωσία των Ινδών τους κατατάσσει ήδη στις μεγάλες δυνάμεις της αυτοκινητοβιομηχανίας. Από την δοκιμή που κάναμε, επιβεβαιώσαμε την ποιότητα του αναεωμένου μίνι της Suzuki, που της επιτρέπει να διεκδικήσει ικανό μερίδιο στην δημοφιλή κατηγορία.
Νεανικό και… 3κύλινδρο!
Κάποτε οι 3κύλινδροι κινητήρες αποτελούσαν… μαρτύριο για τους οδηγούς, με τον θόρυβο και τους κραδασμούς τους. Από την εποχή, όμως, που ο φημισμένος κινητήρας της Daihatsu άρχισε να εξοπλίζει μια… στρατιά από μικρά και θαυματουργά αυτοκίνητα, άλλαξε δραματικά η προσέγγιση στο θέμα. Ο κινητήρας του νέου Alto εντάσσεται κι αυτός στα… θαύματα των 3 κυλίνδρων της κατηγορίας Α! Με 996 κ.ε. , 68 ίππους και μόλις 870 κιλά βάρος, το Alto κινείται γρήγορα και ευέλικτα στους δρόμους της πόλης, καλύπτοντας απόλυτα το λόγο ύπαρξής του. Τώρα, αν κάποιοι θέλουν να το μετατρέψουν και σε… ταξιδιάρικο, κανένα πρόβλημα. Αρκεί να υπομείνουν τον (παρά ταύτα…) λίγο “τσιμπημένο” θόρυβο του κινητήρα και τον πίσω άκαμπτο άξοντα, που θυμίζει κάτι απ’ τα παλιά.
Όμως, για όσους δεν βιάζονται ιδιαίτερα και διαθέτουν χαλαρή φιλοσοφία ταξιδίου, το Alto σε πηγαίνει αρκετά γρήγορα, εξαιρετικά οικονομικά και σχετικά άνετα. Ακόμη και για 4 επιβάτες, οι χώροι δεν είναι καθόλου κακοί, με πορτμπαγκάζ 129 λίτρων. Για 2 άτομα και με αναδίπλωση (50:50) των πίσω καθισμάτων, ο χώρος των αποσκευών επεκτείνεται στα 367 ολόκληρα λίτρα!
Αλλά και η εμφάνιση του νέου Alto ικανοποιεί απόλυτα τις νεότερες ηλικίες. Πράγματι, ειδικά το μπροστινό μέρος δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί ως όμορφο, ενώ το πίσω θυμίζει ίσως κάποια μοντέλα του ανταγωνισμού, αλλά είναι επίσης ταιριαστό με τις επιδιώξεις του κατασκευαστή.
Για να έρθουμε στα… οικονομικά, το Alto στοιχίζει (χωρίς τις διάφορες εκπτώσεις φόρων κλπ) κάπου 8.500 ευρώ με το A/C, δηλαδή δεν υστερεί από τον ανταγωνισμό του, που είναι τα “3 αδελφάκια”, τα υπόλοιπα ιαπωνικά και κορεάτικα, καθώς και το Panda. Πάικτες διόλου ευκαταφρόνητοι, που το νέο Alto καλείται να ξεπεράσει, με επιπλέον εφόδιο την ισχύ της εταιρείας Σφακιανάκη, με το άριστο δίκτυο και service…
Χρήστος Φωτιάδης