Το κάποτε μυθικό σύμβολο BMW, απρόσιτο για τους πολλούς λόγω… τιμής, έχει τα τελευταία χρόνια εξελιχθεί σε best seller κάποιων κατηγοριών. Ο εξορθολογισμός των τιμών και η έξυπνη πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας έστειλαν τις πωλήσεις στα ύψη και η παρουσία των αυτοκινήτων από το Μόναχο έγινε πολύ πιο συχνή στους ελληνικούς δρόμους.
Η σειρά 3 ήταν ανέκαθεν η… αδυναμία των Ελλήνων οδηγών και το πιο δημοφιλές μοντέλο, ήδη από την δεκαετία του ‘ 80. Το αντίστοιχο σημερινό μοντέλο δεν έχει, φυσικά, καμία σχέση με τα τότε, αν εξαιρέσουμε το λογότυπο στο καπό. Τα μόνα κοινά τους σημεία είναι η αξιοπιστία και η απόλυτη αίσθηση του συμπαγούς, δεμένου αυτοκινήτου, ικανού ακόμα και για κακούς ελληνικούς δρόμους.
«Πράσινο», αλλά ισχυρό
Στο πλαίσιο της μείωσης της κατανάλωσης, η νέα «τριάρα» έχει γίνει οικονομικότερη, χωρίς θυσίες στην απόδοση. Ο δίλιτρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού αποδίδει 170 ίππους και, σε συνδυασμό με το εξατάχυτο κιβώτιο, καταφέρνει να επιταχύνει σε 9,2΄΄ , να καταναλώνει 9,4 λ./100 χ.α.ω. και να αγγίζει τα 230 χιλιόμετρα τελικής! Επιδόσεις αξιοζήλευτες για ένα αυτοκίνητο 1,4 τόνου, που υλοποιούν το όραμα Efficient Dynamics της BMW.
Εξωτερικά υπάρχουν αρκετές αισθητικές βελτιώσεις, όπως το νέο καπό και οι προφυλακτήρες, αλλά και κάποιες αλλαγές στο αμάξωμα, που βελτίωσαν τον αεροδυναμικό συντελεστή.
Πιο καλό στήσιμο
Αλλά και οι βελτιώσεις στα μηχανικά μέρη είναι αξιόλογες. Με την αύξηση των μετατρόχιων, το αυτοκίνητο «κάθεται» ακόμη πιο σταθερά στο δρόμο, γεγονός που οφείλεται και στην πιο σφιχτή ανάρτηση και το πιο «γρήγορο» τιμόνι. Πιο αποτελεσματικά και τα φρένα, με την τοποθέτηση αεριζόμενων δίσκων και στους πίσω τροχούς. Με τα λάστιχα Runflat, η ασφάλεια βελτιώνεται εντυπωσιακά.
Η νέα σειρά 3 αποτελεί τη συνέχεια μιας συνεχούς βελτιωτικής πορείας των αυτοκινήτων από την Βαυαρία. Το κοινό τους είναι πιστό, ανεξάρτητα από την τιμή του μοντέλου που επιθυμούν. Οι φανατικοί οπαδοί της πισωκίνητης πολυτελούς μεσαίας λιμουζίνας θα βρουν τα λεφτά!
Χρήστος Φωτιάδης