Να που ξαναγυρίσαμε στην παλιά, γνωστή λογική των αυτοκινήτων μικρού κυβισμού και χαμηλής κατανάλωσης! Από τα θηριώδη τετρακίνητα του Κολωνακίου, επιστρέψαμε σε όλες τις δυνατές εκδοχές των μίνι και από τις λίστες των ιπποδυνάμεων και των επιταχύνσεων, σ’ αυτές των τεκμηρίων και των καταναλώσεων! Αυτή είναι η πραγματικότητα και μ’ αυτήν θα πρέπει να ζήσουμε και να… κινηθούμε.
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει επάρκεια προσφορών στις μικρές κατηγορίες. ΄Ετσι οι συμπολίτες μας δεν θα δυσκολευτούν πολύ να βρουν μοντέλα, όμως η υπερπροσφορά δημιουργεί άλλου είδους πονοκέφαλο. Σ’ αυτόν θα προστεθούν σύντομα και τα μικρά υβριδικά ή και αμιγώς ηλεκτρικά. Για την ώρα, έχουμε καλές συμβατικές επιλογές από την Ευρώπη και την Ιαπωνία.
Η Renault βρίσκεται σε μια φάση πλήρους ανανέωσης του στόλου της σε όλες τις κατηγορίες. Από τις πιο πλήρεις γκάμες στην αγορά, με μοντέλα όμορφα και πρακτικά. Κοντά της και η «κορούλα» Dacia, που κι εκείνη δίνει οικονομικές λύσεις και συμπληρώνει ιδανικά μια ζηλευτή παλέτα μοντέλων.
Παρελθόν και ρόδινο μέλλον
Το Twingo μπορεί να είναι μικρό, αλλά έχει μεγάλη ιστορία! Παρουσιάστηκε το 1992 στο Παρίσι και λανσαρίστηκε ένα χρόνο αργότερα στην αγορά. Από τότε έγιναν τρεις αναβαθμίσεις, ενώ ο συνολικός αριθμός των πωλήσεων έφτασε τα 2,4 εκατομμύρια, με την παραγωγή του να συνεχίζεται στην… Κολομβία!
Για την σύνθεση του Twingo δεύτερης γενιάς ακολουθήθηκε η γνωστή συνταγή. Πλατφόρμα από το προηγούμενο Clio, στοιχεία σχεδιασμού από το Modus και τόπος παραγωγής η Σλοβενία, όπου κατασκευάζονται πλέον (δυστυχώς για την φτωχή Ελλάδα…) πολλά μοντέλα της γαλλικής εταιρείας, και όχι μόνο…
Από το πρωτοποριακό Τwingo πρώτης γενιάς του… ενός όγκου, λοιπόν, σ’ ένα αποκλειστικά δίπορτο αμάξωμα που παραπέμπει πιο πολύ σε σούπερμίνι, όχι μόνο εξωτερικά. αλλά και χάρη στους πολύ καλούς χώρους και τα 230 λίτρα των αποσκευών.
Πολύ ευχάριστη η καμπίνα, το ταμπλό και τα λιτά όργανα, ενώ η ορατότητα είναι θαυμάσια για την κατηγορία.
Για όλα τα γούστα
Η Renault προσφέρει το Twingo με τρεις εναλλακτικές λύσεις κίνησης και ανάλογες ιπποδυνάμεις. Ο κινητήρας των 1.200 cc ξεκινά από 8βάλβιδος με 60 ίππους, ανεβαίνει με 16 βαλβίδες στους 75 και εξελίσσεται στην GT έκδοση και τους υπερτροφοδοτούμενους 100 ίππους. Φυσικά, στην τελευταία υπάρχουν αισθητές βελτιώσεις στην εμφάνιση, που χαρακτηρίζουν τον αγωνιστικό χαρακτήρα του μοντέλου και το ομορφαίνουν.
Δοκιμάσαμε εξαντλητικά το Twingo και διαπιστώσαμε ότι αποτελεί την ιδανική λύση για την πόλη, αλλά και έναν καλό σύντροφο για αποδράσεις. Αν εξαιρέσει κανείς τον ελαφρά αυξημένο θόρυβο του κινητήρα και την αναμενόμενη σφιχτή ανάρτηση, το Twingo δεν προβληματίζει, ακόμα και για μακρινότερα ταξίδια.
Πολύ καλό το στήσιμο της ανάρτησης, που δεν επιτρέπει ανησυχίες στις στροφές, γεγονός που υποστηρίζεται από ένα αρκετά σαφές τιμόνι. Κοντολογίς, το Twingo προσφέρει χαρά, με λίγα λεφτά και κατανάλωση μέχρι και κάτω από 6 λίτρα/100 χλμ.
Χρήστος Φωτιάδης