Η Toyota και η EDF παρέδωσαν τα κλειδιά τριών Plug-in Hybrid Vehicles (PHV) στο Δήμο του Παρισιού. Κατά τη διάρκεια της επόμενης τριετίας, τα οχήματα αυτά θα χρησιμοποιηθούν από διάφορες υπηρεσίες του Δήμου, προκειμένου να αξιολογηθεί η συνάφεια και η αποτελεσματικότητα αυτής της τεχνολογίας σαν μία βιώσιμη λύση για τη Γαλλική πρωτεύουσα.
Για την Toyota και την EDF, η νέα συνεργασία με την Πόλη του Παρισιού γίνεται στο πλαίσιο ενός προγράμματος δοκιμών ευρείας κλίμακας της τεχνολογίας PHV και της υποδομής φόρτισης, που ήδη περιλαμβάνει πάνω από 100 PHV στη Γαλλία και μία ειδική υποδομή φόρτισης. Το project λανσαρίστηκε την άνοιξη του 2010 με την Αστική Κοινότητα του Στρασβούργου και την υποστήριξη του Ταμείου Έρευνας που ελέγχει η Γαλλική Εταιρία για το Περιβάλλον και τη Διαχείριση Ενέργειας.
Το πρόγραμμα δοκιμών PHV στη Γαλλία αποτελεί τμήμα ενός παγκόσμιου project με τη συμμετοχή 600 Prius Plug-in Hybrid, τα οποία κυκλοφορούν σε Ιαπωνία, ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία και 17 ακόμα Ευρωπαϊκές χώρες. Στόχος της Toyota είναι να επιταχυνθεί η αξιολόγηση της τεχνολογίας και των επιδόσεων των PHV.
Από τη δοκιμή της Γαλλίας θα προκύψουν αναλυτικές πληροφορίες για το βαθμό αποδοχής της νέας αυτοκινητιστικής φιλοσοφίας από τους οδηγούς πριν λανσαριστεί στην αγορά.
Οι χρήστες θα μπορούν να επαναφορτίζουν τα αυτοκίνητά τους από σημεία φόρτισης εγκατεστημένα σε διαφορετικές περιοχές των υπηρεσιών μεταφορών της πόλης .Για διαδρομές στο Παρίσι και τα προάστια, οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση στα σημεία φόρτισης εγκατεστημένα σε δημόσιους δρόμους και χώρους στάθμευσης (συνολικά από 150 μέχρι 200).
Δύο εναλλακτικές χρήσεις
Ένα Plug-in Hybrid Vehicle χρησιμοποιεί αμιγώς υβριδική τεχνολογία Toyota, έχοντας το πρόσθετο πλεονέκτημα επαναφόρτισης της μπαταρίας σε στάνταρ ηλεκτρική πρίζα. Το PHV της Toyota συγκεντρώνει ‘τα καλύτερα δύο κόσμων’ για μικρές αποστάσεις, καθώς μπορεί να λειτουργεί σαν ηλεκτρικό όχημα, χωρίς θορύβους και με μηδενικές εκπομπές CO2. Για μεγαλύτερες διαδρομές, το PHV λειτουργεί σαν ένα συμβατικό υβριδικό, προσφέροντας όλα τα πλεονεκτήματα της υβριδικής τεχνολογίας Toyota, όπως χαμηλά επίπεδα εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης και εξαιρετικές οδηγικές επιδόσεις. Βασισμένο στην τρίτη γενιά Prius, το νέο Prius Plug-in Hybrid εφοδιάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου και εκπέμπει μόλις 59g CO2 / km στο Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης.
Το project συνεργασίας με την Πόλη του Παρισιού εντάσσεται στο πρόγραμμα μετακινήσεων δημοσίων προσώπων του Παρισιού. Στόχος του προγράμματος είναι η μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου, με χρήση μέσων μεταφοράς φιλικών προς το περιβάλλον. Εξετάζονται αρκετές δράσεις, όπως η διεύρυνση και η βελτίωση των δημοσίων μέσων μεταφοράς (τραμ, κλπ), η επέκταση φιλικών μέσων μετακίνησης (δίκτυο ποδηλατοδρόμων…) και η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης (ηλεκτρικά μοτοποδήλατα, ηλεκτρικά ποδήλατα, Autolib – πρόγραμμα με ελεύθερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Παρίσι). Η Πόλη του Παρισιού επίσης στοχεύει να βελτιώσει το δημοτικό στόλο που ήδη περιλαμβάνει 44 υβριδικά αυτοκίνητα (βενζινοηλεκτρικά) εξοικονομώντας πάνω από ένα τόνο διοξειδίου του άνθρακα κάθε χρόνο ανά όχημα.
Χρήστος Φωτιάδης