Το πρώτο αυτοκίνητο Volvo που εφοδιάστηκε με αερόσακο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το 1987. Τα τελευταία 20 χρόνια, η Volvo Cars εξελίσσει συνεχώς την τεχνολογία των αερόσακων, βελτιώνοντας την προστασία που παρέχουν, τόσο σε μετωπικές όσο και σε πλευρικές συγκρούσεις. Στις παγκόσμιες πρωτιές της Volvo συγκαταλέγονται τόσο οι πλευρικοί αερόσακοι τοποθετημένοι στο κάθισμα όσο και οι αερόσακοι οροφής IC (Inflatable Curtain).
Ο αερόσακος έχει καθιερωθεί εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά τον πρώτο καιρό τόσο η τεχνολογία όσο και η αξιοπιστία του δημιούργησαν έντονες αντιπαραθέσεις.
Από τη δεκαετία του '50
Οι πρώτοι αερόσακοι εμφανίστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του '50. Η τεχνολογία, όμως, τότε δεν ήταν ακόμα ώριμη. Μια πατέντα του 1955 περιγράφει ένα σύστημα ανάλογο με το σημερινό, αλλά με την πολύ σημαντική διαφορά ότι ο ίδιος ο οδηγός έπρεπε να ανοίξει τον αερόσακο, πατώντας ένα κουμπί!
Ένα αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 1984, επιτάχυνε την εξέλιξη των αερόσακων. Εστιάζοντας στους κινδύνους από τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας, το νομοσχέδιο προέβλεπε ότι μέσα σε τρία χρόνια, όλα τα καινούργια αυτοκίνητα έπρεπε να είναι εφοδιασμένα με συστήματα προστασίας που δεν ενεργοποιούνται από τους επιβαίνοντες.
Συνεργασία με τη ζώνη ασφαλείας
Ο αερόσακος αναγνωρίστηκε γρήγορα ως η καλύτερη επιλογή. Πολλοί παρατηρητές πίστευαν ότι θα μπορούσε ακόμα και να αντικαταστήσει τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων που η ίδια η Volvo Cars καθιέρωσε ήδη από το 1959. Η Volvo, όμως, υποστήριξε με επιτυχία ότι καλύτερο αποτέλεσμα θα είχε μια συνεργασία ανάμεσα στη ζώνη ασφαλείας και τον αερόσακο.
Όπως, όμως, τόνισε σε δήλωσή του ο επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης του εσωτερικού του αυτοκινήτου στη Volvo Cars, Lennart Johansson «Περισσότεροι αερόσακοι δεν βελτιώνουν απαραίτητα τα επίπεδα ασφαλείας συνολικά. Είναι σημαντικό να αντιμετωπίζεται ο αερόσακος στο πλαίσιο μιας συστηματικής προσέγγισης, όπου η δομή του αυτοκινήτου, οι ζώνες ασφαλείας και οι αερόσακοι λειτουργούν συνδυασμένα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη απορρόφηση των δυνάμεων της σύγκρουσης σε ένα ατύχημα».
Ο αερόσακος, στα τέλη της δεκαετίας του '90, έγινε στάνταρ εξοπλισμός του Volvo 850.
Παγκόσμιες πρωτιές στην προστασία από πλευρική σύγκρουση
Το 1994, η Volvo Cars εξέλιξε την τεχνολογία ακόμα περισσότερο, παρουσιάζοντας έναν πλευρικό αερόσακο ενσωματωμένο στην πλάτη του καθίσματος, ο οποίος προστατεύει τον θώρακα σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.
Τότε, ήταν ήδη καιρός για την επόμενη παγκόσμια πρωτιά της Volvo Cars, που ήταν ο αερόσακος οροφής IC (Inflatable Curtain). Ο αερόσακος οροφής είναι σχεδιασμένος να προσφέρει ενισχυμένη προστασία στο κεφάλι των επιβαινόντων εμπρός και πίσω, σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Ο αερόσακος οροφής παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με το νέο Volvo S80 που λανσαρίστηκε το 1998 και είναι πλέον στάνταρ σε όλα τα μοντέλα Volvo, εκτός του C70. Το Volvo C70, ως ανοικτό αυτοκίνητο, είναι εφοδιασμένο με αερόσακους που είναι ενσωματωμένοι στις πόρτες και ανοίγουν προς τα πάνω σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, παραμένοντας ανοικτοί για να παρέχουν προστασία αν ανατραπεί το αυτοκίνητο.
Εκτεταμένος αερόσακος οροφής
Η Volvo προχώρησε ένα ακόμα βήμα με τα νέα V70 και XC70 που παρουσίασε πρόσφατα. Και τα δύο μοντέλα είναι εφοδιασμένα με αερόσακους οροφής που έχουν επεκταθεί κατά 60 mm για να προσφέρουν βελτιωμένη προστασία στα παιδιά που κάθονται στο πίσω κάθισμα.