Μετά το Grande Punto του 2005, το 2012 η Fiat λανσάρισε το Punto 2012, η βασική μορφή του οποίου παραμένει σε γενικές γραμμές ίδια με το αρχικό Grande Punto του 2005. Το μικρό ιταλικό μοντέλο παρουσιάζει ορισμένες μικρές διαφορές εξωτερικά σε σχέση με το μοντέλο που έχει αντικαταστήσει, οι οποίες εντοπίζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, στις νέες ζάντες αλουμινίου, στα 3 νέα χρώματα και στις νέες επενδύσεις. Επιπλέον εφοδιάζεται με το νέας γενιάς πετρελαιοκινητήρα MultiJet II 1.3 85 PS που έχει μεγάλη «θητεία» σε πολλά μοντέλα του ομίλου, πάντα με μεγάλη επιτυχία.
Το νέο Fiat Punto 2013 1.3 MTJ 85hp τεχνολογίας MultiJet II ξεχωρίζει από την παρουσία τούρμπο με μεταβλητής γεωμετρίας πτερύγια φτερωτής. Αξιοπρόσεκτη είναι η ροπή των 200 Nm που αποδίδεται μόλις στις 1.750 σ.α.λ., χαρακτηριστικό που ευνοεί την ελαστικότητα και το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, αφού δεν έχει κενά ισχύος. Παράλληλα, εξασφαλίζει αρκετά καλές επιδόσεις ανεξαρτήτως επιλεγμένης σχέσης στο 5τάχυτο κιβώτιο, ενώ μεγάλο ατού του κινητήρα είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση πετρελαίου, η οποία σε συνδυασμό με την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας προσφέρει άμεσο όφελος στον κάτοχό του. Το Start/Stop από την πλευρά του έχει καλή λειτουργία και αμεσότητα και συμβάλλει με την σειρά του στη μείωση της κατανάλωσης.
Ευχάριστο εσωτερικό και άνεση στο ταξίδι
Μικρής έκτασης αλλαγές εντοπίζονται και στην καμπίνα του Punto 2013, που διαθέτει νέα και καλύτερης ποιότητας πλαστικά στο ταμπλό και πιο μοντέρνες υφασμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα και στις πόρτες. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση για το κάθισμά του, χάρη και στις πολλαπλές ρυθμίσεις και του τιμονιού, ενώ η εργονομία κυμαίνεται σε καλά επίπεδα. Αντίστοιχα καλοί είναι και οι προσφερόμενοι χώροι για 4 ενήλικους επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους (275 λίτρα).
Το νέο Punto είναι ένα άνετο και ευχάριστο στις μετακινήσεις αυτοκίνητο με ικανοποιητική ευελιξία στην πόλη, την οποία ενισχύει η παρουσία της επιλογής City που ελαφραίνει ιδανικά το τιμόνι για το παρκάρισμα. Με μεγάλη ευκολία είναι σε θέση να κινηθεί και εκτός πόλεως, πραγματοποιώντας ταξίδια με οικονομία και ασφάλεια. Στις ψηλές ταχύτητες είναι σταθερό και εμπνέει ασφάλεια, χαρακτηριστικό που ισχύει και για τις στροφές, στις οποίες το μικρό Fiat εμφανίζει μικρές κλίσεις, προοδευτικές αντιδράσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, τα οποία όταν ξεπεραστούν επεμβαίνει άμεσα το ESP. Το τιμόνι έχει ελαφριά αίσθηση αλλά είναι άμεσο, ενώ τα φρένα σταματούν έγκαιρα το αυτοκίνητο όπως απαιτείται.
Κινητήρας διαμάντι
Ο ήχος του Multijet έχει αυτό το χαρακτηριστικό κροτάλισμα στο ρελαντί που εξαφανίζεται σταδιακά όσο ανεβαίνουν οι στροφές. Ο 1.300άρης δείχνει γρήγορα ότι μπορεί να είναι μικρός και diesel, αλλά έχει τη δύναμη για να δικαιολογήσει την ισχύ του. Πατάς το γκάζι και αργεί κάπως να ξυπνήσει αλλά σύντομα σε εκπλήσσει με τον τρόπο που απελευθερώνει τους 85 ίππους του. Την ίδια στιγμή, το καύσιμο εξαφανίζεται με αργό ρυθμό από το μικρό ρεζερβουάρ. Αν μάλιστα οδηγήσεις έξυπνα γρήγορα, η μέση κατανάλωση πέφτει κοντά στα 5 lt/100 km, χάρη φυσικά και στο Start & Stop. Στα ατού και οι εκπομπές CO2 των 95 g/km, τιμή που επιφυλάσσει μια ευχάριστη έκπληξη: την απαλλαγή από το κόστος τελών κυκλοφορίας.