∆εν είναι τυχαίο ότι η Χ5 κατασκευάζεται στη Ν. Καρολίνα. Είναι φανερό ότι η φιλοσοφία της ταιριάζει πολύ με τις συνθήκες των αμερικανικών δρόμων και με τη νοοτροπία των Αμερικανών. Βέβαια, και αυτές θα αλλάξουν ραγδαία, μαζί με την ανάλογη αύξηση των τιμών της βενζίνης, που πλέον αγγίζουν τα 4 δολάρια το γαλόνι!
Όμως η Χ5, που γνώρισε πριν ενάμιση χρόνο μια ευεργετική ανανέωση, είναι πάνω απ' όλα ένα πολύ καλό αυτοκίνητο και προσφέρει χαρά στον (έστω και ευκαιριακό…) οδηγό του. Συμπυκνώνει όλη τη φιλοσοφία της BMW, στους τομείς της ασφάλειας, της άνεσης, της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών και του περιορισμού των εκπομπών ρύπων.
Efficient Dynamics
∆ιαβλέποντας τις εξελίξεις, σε ό,τι αφορά την επιβάρυνση του περιβάλλοντος και την αύξηση των τιμών των καυσίμων διεθνώς, η BMW ξεκίνησε ένα ευρύ πρόγραμμα βελτιώσεων, που ήδη έχει αισθητά αποτελέσματα. Αν πάρουμε ως «δείγμα» ένα 318d, θα δούμε ότι η κατανάλωσή του μειώθηκε κατά 16 %, παρά την αύξηση της ισχύος του κατά 17%. Ανάλογοι είναι οι δείκτες και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας.
Η «μικρή» Χ5, με τον τρίλιτρο κινητήρα, τους έξι κυλίνδρους, τις 24 βαλβίδες και τους 231 ίππους, αποτελεί ένα καλό παράδειγμα της νέας τεχνολογίας. Παρά τους δύο και πλέον τόνους του αμαξώματος, ο «μικρός» κινητήρας το κινεί γρήγορα και με άριστη ροπή, με τη βοήθεια άλλου ενός τεχνολογικού θαύματος, του κιβωτίου x-Drive. Το θαυματουργό από ηλεκτρονικό… εργοστάσιο απαλλάσσει τον οδηγό από κάθε άλλη σκέψη, πλην της οδηγικής απόλαυσης!
Συγκεκριμένα, οι αυτόματες εξατάχυτες σχέσεις μεταβάλλονται αρμονικά, την ώρα που η τετρακίνηση προσαρμόζεται στις οδικές (ή… ορεινές) συνθήκες, από ένα μεγάλο αριθμό αισθητήρων, που είναι τοποθετημένοι στους τροχούς, στο τιμόνι και σε άλλα νευραλγικά σημεία του αυτοκινήτου.
Εντός ή εκτός;
Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το x-Drive στο χιόνι, και θαυμάσαμε την ευκολία που προσφέρει στον οδηγό. Ως παλιοί… τζιπάδες, θυμηθήκαμε τις διαδικασίες της τετρακίνησης στο ηρωικό Willys και καταλάβαμε πως πέρασαν τα χρόνια! Πράγματι, το Χ5 είναι φτιαγμένο για… αμερικανάκια! Και να θέλεις να κάνεις κάποιο «λάθος», δεν στο επιτρέπει η BMW…
Όσο για το ερώτημα «που είναι πιο καλό το Χ5;», η απάντηση είναι: Τόσο στον καλό δρόμο, όσο και σε απλές εκτός δρόμου επιφάνειες. Για τις δύσκολες off road συνθήκες, απλώς λυπάσαι να ταλαιπωρήσεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο!…
Άλλωστε το Χ5 έχει τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά πολυτέλειας και άνεσης της σειράς 5. Εξαιρετική ανάρτηση, άψογο τιμόνι, θαυμάσια φρένα, επιτάχυνση 9,6'΄, τελική 210 χ.α.ω. και…τιμή από 68.100 ευρώ. Όσο για την κατανάλωση, όπως είπαμε, τα 12,7 λίτρα για 100 χιλιόμετρα είναι πολύ καλή τιμή για την κατηγορία του κινητήρα και το βάρος του αμαξώματος.
Για όλους αυτούς τους λόγους, θα δείτε αρκετά Χ5 στους δρόμους της… ψωροκώσταινας, γεγονός που ξενίζει λίγο όσους έρχονται από τη Γερμανία. Αν, όμως, συγκρίνετε αυτά που προσφέρει με τα μοντέλα του ανταγωνισμού και τις τιμές τους, θα λύσετε εύκολα τον γρίφο…
Χρήστος Φωτιάδης