Μπορεί κανείς να επιτρέψει στον εαυτό του την πολυτέλεια μιας BMW εν καιρώ κρίσης; Κι όμως, το ερώτημα δεν είναι… ρητορικό! Η σειρά 1 αποτελεί σήμερα την πιο πρόσφορη λύση για όσους θέλουν να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο με το σήμα της βαυαρικής εταιρείας. Με τιμές που ξεκινούν λίγο πάνω απ’ τις 20.000 ευρώ, το πρόβλημα ξεπερνιέται εύκολα και ο ευτυχής ιδιοκτήτης μπορεί μα αυτά τα λεφτά να απολαύσει ένα μέρος απ’ αυτά που προσφέρει η BMW στους θερμούς οπαδούς της. Φυσικά, η «μικρή» σειρά της BMW δεν υστερεί καθόλου σε ποιότητα, άνεση οδήγησης, ασφάλεια και τεχνολογική τελειότητα! Έχοντας δοκιμάσει το 116 με τα 116 άλογα, ήμασταν βέβαιοι ότι η «μεγάλη αδελφή» 118i με τα 170 θα είχε αισθητές διαφορές στην ποιότητα οδήγησης και δεν πέσαμε έξω. Το μόνο κοινό στον κινητήρα είναι ο κυλινδρισμός (1.598 κ.εκ.), ενώ αυτός της 118I διαθέτει άμεσο ψεκασμό, twin-scroll turbo, Valvetronic και διπλό Vanos και αποδίδει 170 ίππους και 250 Nm ροπής! Επίσης, η 118i επιταχύνει έως τα 100km/ από στάση σε 7.2 δευτερόλεπτα και η τελική της διαμορφώνεται στα 222km/h.
Ενδιαφέρουσα επιλογή όμως δεν αποτελεί η 118i μόνο για τον κινητήρα της, αλλά –απεναντίας- για όλο το πακέτο που προσφέρει. Γιατί, πλέον, το στιβαρό πλαίσιο, η πίσω κίνηση, το πακέτο M του μοντέλου της δοκιμής, και το κοφτερό τιμόνι συνδυάζονται με έναν κινητήρα που αναδεικνύει τις αρετές τους, ενώ στο ταμείο το επιπλέον ποσό που πρέπει να διαθέσει κανείς δεν είναι απαγορευτικό (κάπου 3.000 ευρώ).
Αυτή η τιμή συνδυάζεται μ’ ένα πολύ καλό επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού, με σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC το οποίο προσφέρει και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, 6 αερόσακους, ένδειξη απώλειας πίεσης ελαστικών, κλιματισμό, ραδιο-CD με MP3, 6 ηχεία και υποδοχή Aux, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού και σύστημα Start-Stop.
Ποιότητα ταξιδιού
Χρησιμοποιήσαμε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας για ένα αρκετά μεγάλο ταξίδι, με τρία άτομα και αρκετές αποσκευές. Φυσικά, σ’ ένα τρίθυρο αμάξωμα δεν έχει κανείς μεγάλες απαιτήσεις για όποιον καθίσει στο πίσω κάθισμα, όμως οι… διαμαρτυρίες των δυο ατόμων που εναλλάχθηκαν σ’ αυτή τη θέση (έχοντας δίπλα τους μέρος των αποσκευών!) δεν ήσαν… εκκωφαντικές. Το ταξίδι ήταν απολαυστικό για όλους, ειδικά όμως για τον οδηγό!
Το αυτόματο κιβώτιο με τις 8 σχέσεις που είχε η 118i της δοκιμής μας, είναι ήδη γνωστό από άλλα μοντέλα της BMW και είναι ένα εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο, γρήγορο, με ομαλές αλλαγές και καλή κατανομή των σχέσεων, διευκολύνοντας σημαντικά την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα. Ενώ διαθέτει δυνατότητα χειροκίνητων σειριακών αλλαγών, πολύ σπάνια θα μπει κανείς στον πειρασμό να χρησιμοποιήσει αυτή την επιλογή, γιατί η αυτόματη είναι πολύ πιο άνετη.
Η κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι λίγο αυξημένη σε σχέση με την 116i, π’εφτοντας στο ταξίδι αρκετά κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ., μια απόλυτα φυσιολογική κατανάλωση για το μέγεθος, τη δύναμη και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Άλλωστε, για ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση χρησιμοποιήσαμε σχεδόν μόνιμα την επιλογή Eco Pro, η οποία ρυθμίζει χαρτογράφηση κινητήρα, κλιματισμό και θέρμανση καθισμάτων και καθρεφτών για μέγιστη οικονομία, ενώ εμφανίζει και ενδείξεις στο ταμπλό για τις αλλαγές ταχυτήτων και την εξοικονόμηση ενέργειας, για να βοηθάει τον οδηγό να οδηγεί οικονομικά.
Για τις αντιδράσεις της 118i στην Εθνική Οδό και ακόμη περισσότερο στους γεμάτους στροφές δρόμους της επαρχίας, έχουμε μόνο καλά λόγια! Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά ζυγισμένο, με την ανάρτηση να εξυπηρετεί ιδανικά την κατανομή βάρους στις στροφές, αλλά και στις λακκούβες. Άμεσο το φρενάρισμα και σωστή η απόκριση του τιμονιού. Με λίγα λόγια, οι όποιες αρχικές μας επιφυλάξεις για τους εσωτερικούς χώρους ξεπεράστηκαν γρήγορα, ενώ η οδηγική ικανοποίηση έβαλε τη σφραγίδα της στην τελική θετικότατή μας κρίση: αν ψάχνετε για αυτοκίνητο γρήγορο, ασφαλές, όμορφο και καλοτάξιδο, αξίζει να δοκιμάσετε την 118i!
Χρήστος Φωτιάδης