Eμφανής η πρόοδος στην τεχνογνωσία της πρωτοπόρας ιαπωνικής μάρκας, που φυσικά αντλείται (και) από την τακτική συμμετοχή της στους αγώνες αυτοκινήτων, πρώτα και κύρια στην F1. Στην ελληνική αγορά, όμως, χρειάζεται η συνδρομή του επιτυχημένου σουπερμίνι, το οποίο με τις διαστάσεις και την τιμή του απευθύνεται στα μεσαία βαλάντια. Το Jazz δεν είναι κάτι άγνωστο. Από το 2001 που πρωτοεμφανίστηκε, πουλήθηκαν περισσότερα από 5 εκατομμύρια αυτοκίνητα των δυο γενιών που προηγήθηκαν! Η νέα, τρίτη, γενιά στηρίζεται στα ίδια γνωστά πλεονεκτήματα: χρηστικότητα, μέγιστη εκμετάλλευση χώρων και φυσικά απόλυτη αξιοπιστία.
Φυσικά έχουν γίνει αισθητές βελτιώσεις. Καταρχήν στην εμφάνιση, που έγινε πιο μοντέρνα και στη συνέχεια στις διαστάσεις του, που έγινα μεγαλύτερες. Η Honda έχει αλλάξει το πλαίσιο, με το μεταξόνιο να είναι 30 mm μακρύτερο από το προηγούμενο, φτάνοντας τα 2.530 mm και το συνολικό μήκος του κατά 95 mm, φτάνοντας τα 3.995 mm. Βάσει όλων αυτών, οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους 115 mm επιπλέον χώρο για τα πόδια, 65mm για τα γόνατα και 20mm επιπλέον πλάτος. Ο χώρος αποσκευών έχει επίσης αυξηθεί στα 354 λίτρα, 17 λίτρα παραπάνω από το προηγούμενο. Επίσης, έχουν υιοθετηθεί έξυπνες λύσεις, όπως η τοποθέτηση ενός ρεζερβουάρ χαμηλού προφίλ κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Αυτό απελευθερώνει χώρο στο πίσω πάτωμα για την τοποθέτηση του συστήματος Magic Seats, που ρυθμίζονται σε διάφορες διατάξεις.
Η σχεδίαση του ταμπλό έχει αλλάξει επίσης σημαντικά, με την κεντρική οθόνη 7″ να δεσπόζει και να φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων Honda Connect. Οι θήκες για μικροπράγματα είναι άφθονες, ενώ πλέον υπάρχουν και υποδοχές για usb αλλά και για HDMI. Η ποιότητα των υλικών είναι… Honda!
Νέος κινητήρας
Στη θέση των δυο κινητήρων 1.2 και 1.4 του προηγούμενου μοντέλου υπάρχει πλέον μόνον ένας 1.3 i-VTEC, ο οποίος αποδίδει 102 PS/6.000 rpm και 12,5 kgm/ 5.000 rpm. Η καινοτομία που εισάγει είναι πως λειτουργεί και στους δύο κύκλους, δηλαδή και σε Atkinson, για μεγαλύτερη οικονομία σε χαμηλά φορτία και σε Otto, όταν χρειάζεται περισσότερη δύναμη. Αυτό, σε συνδυασμό με τον μεταβλητό χρονισμό και το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής, την αύξηση της αναλογίας της συμπίεσης στο 13,5:1 και τη χρήση συστήματος EGR (exhaust gas recirculation), προσφέρει τις επιδόσεις του προηγούμενου 1.4 με την κατανάλωση του 1.2! Η επιλογή στα κιβώτια είναι μεταξύ ενός νέου μηχανικού κιβώτιου 6 σχέσεων και ενός αυτόματου, μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2” (12,0″)*
Τελική ταχύτητα 190 (183) km/h
Μέση κατανάλωση 6,1 (5,3) lt/100 km
Εκπομπές CO2 116 (106) g/km
Διαστάσεις 3.995 x 1.694 x 1.550 mm
Βάρος 1.066 (1.092)* kg