Αν αναζητήσει κανείς κοινά στοιχεία μεταξύ του Tipo που κατασκευαζόταν μεταξύ 1998-1995 και του σημερινού ομώνυμου μοντέλου, μάλλον δεν θα βρει ούτε ένα, εκτός ίσως από την παραγωγή του στην Τουρκία. Το παλιό πεντάθυρο hatchback μεσαίων διαστάσεων αντικαταστάθηκε από ένα ευρύχωρο σεντάν της αξέχαστης καλής εποχής, το οποίο διαθέτει όλη την προηγμένη τεχνογνωσία της ιταλικής φίρμας.
Το σύγχρονο Tipo κάνει τους Έλληνες να ντρέπονται, αφού αναπτύχθηκε με τη συνδρομή της τουρκικής Tofas, ενώ κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Τουρκία, για εξαγωγή σε όλο τον κόσμο! Διαθέτει μια μεγάλη γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, που γνωρίζουμε από πολλά μοντέλα της Fiat όλων των κατηγοριών. Η ιταλική εταιρεία τονίζει ότι το Tipo σχεδιάστηκε εξ αρχής σαν 4θυρο, με τα οφέλη να μην εντοπίζονται μόνο στο αρμονικότερο τελικό αποτέλεσμα, αλλά και στην καλύτερη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Έτσι, το μήκους 4,54 μ. αμάξωμα μπορεί να φιλοξενήσει με ικανοποιητική άνεση 5 επιβάτες , ενώ εξίσου ευρύχωρο είναι και το χωρητικότητας 520 λίτρων πορτ μπαγκάζ.
Στην ελληνική αγορά το Tipo θα προσφέρεται με τέσσερα κινητήρια σύνολα, εκ των οποίων τα δύο βενζίνης (1.4 16v Fire 95 PS και 1.6 1.6v E-Torq 110 PS) και τα άλλα δύο πετρελαίου (1.3 Multijet II 95 PS και 1.6 MultiJet II 120 PS), που κατά περίπτωση θα συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων, με εξαίρεση τον 1600άρη βενζινοκινητήρα που θα προσφέρεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το δε πλαίσιο, το οποίο έχει επαρκώς δοκιμαστεί στα 500X, Renegade και 500L, δείχνει στιβαρό απέναντι σε κάθε είδους ανωμαλία
Ο εξοπλισμός, ακόμα και στη βασική έκδοση, διαθέτει αρκετά προηγμένα στοιχεία, όπως η οθόνη multimedia των 5», που συναντώνται σε ακριβότερα μοντέλα, ενώ η ποιότητα των υλικών, όπως τα μαλακά πλαστικά του ταμπλό είναι καλής ποιότητας. Θετικό στοιχείο και η σωστή θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού, αλλά και τον απλό και συνάμα εργονομικό σχεδιασμό των χειριστηρίων.
Πολύ καλές οι εντυπώσεις στο δρόμο, με την ανάρτηση να κάνει καλά τη δουλειά της στους κακοτράχαλους ελληνικούς επαρχιακούς δρόμους. Το τιμόνι είναι ακριβές και με σωστή υποβοήθηση, ενώ πολύ καλή αίσθηση διαθέτει ο επιλογέας στο 6άρι κιβώτιο. Για τους λάτρεις των μεγάλων χώρων και των σεντάν, πλεονέκτημα αποτελεί και η λογικότατη τιμή του, που ξεκινά από τα 11.990 ευρώ για τη βενζινοκίνητη έκδοση των 1,4 λίτρων. Όμως στην έκθεση της Γενεύης παρουσιάστηκαν ήδη η hatchback και station εκδόσεις, που αναμένεται να προσελκύσουν και άλλο κοινό. Τέλος, το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού στην έκδοση Lounge (από 12.990 €) περιλαμβάνει στάνταρ στοιχεία όπως ESC, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16’’, cruise control, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες και προβολείς ομίχλης. Στάνταρ είναι και το σύστημα infotainment Uconnect με λειτουργία hands-free με Bluetooth, audio streaming, text reader και αναγνώριση φωνής, θύρες AUX και USB για σύνδεση με smartphone ή πηγές ήχου, χειριστήρια στο τιμόνι και, κατόπιν παραγγελίας, με κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης TomTom.