Με ένα «γεμάτο» διήμερο ενημερωτικό ταξίδι στην περιοχή της Πύλου, η ΤΟΥΟΤΑ Ελλάς συναντήθηκε με τους δημοσιογράφους της αυτοκίνησης, τους πληροφόρησε για την ολυμπιακή συνεργασία της εταιρείας σε διεθνές επίπεδο και εστίασε στα μελλοντικά δεδομένα των δημοφιλών μοντέλων της.
Οι προβλέψεις λένε ότι οι κινητήρες diesel θα εμφανίσουν σημαντική κάμψη στην παγκόσμια αγορά και το μερίδιό τους θα πέσει από το σημερινό 50% στο 25% μέχρι το 2030! Η αυξημένη εκπομπή καυσαερίων και το Doieselgate δυσφήμισαν το πετρέλαιο στη συνείδηση των καταναλωτών. Παράλληλα, οι βενζινοκινητήρες νέας γενιάς, με μικρό κυβισμό και μεγάλη ιπποδύναμη, ανταγωνίζονται με επιτυχία τους μέχρι πρότινος αχτύπητους πετρελαιοκινητήρες. Τέλος, η συνεχής τεχνολογική εξέλιξη των υβριδικών και ηλεκτροκίνητων μοντέλων αποτελούν άλλον ένα λόγο για την υποχώρηση των diesel.
To φαινόμενο έχει αρχίσει ήδη και στην Ελλάδα, όπου το σχετικό στατιστικό διάγραμμα είναι πολύ εντυπωσιακό. Από μόλις 5% μερίδιο αγοράς το 2010, λόγω απαγόρευσης σε Αθήνα- Θεσσαλονίκη, η «πετρελαιομανία» έφτασε στο 63% το 2014, για να πέσει στο 47% πέρσι, με την διαφαινόμενη τάση του 2017 σε μόλις 36%! Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι έχουμε να κάνουμε με μια ριζικά μεταβαλλόμενη αγορά, με τα στελέχη των εταιρειών να σπαζοκεφαλιάζουν!
Η ΤΟΥΟΤΑ δεν ανησυχεί…
Το 2017 βρίσκει την ΤΟΥΟΤΑ και πάλι στην πρώτη θέση με διαφορά από την δεύτερη (αλλά εντυπωσιακά ανερχόμενη…) Peugeot στο πρώτο πεντάμηνο, με πωλήσεις 5.053 και 3.936 αντίστοιχα, κάτι που σημαίνει ότι η πρώτη θέση και για τη φετινή χρονιά έχει… καπαρωθεί! Το μόνο που απασχολεί τα στρατηγικά στελέχη της εταιρείας είναι η καλύτερη δυνατή ανταπόκριση στις αυξημένες απαιτήσεις για καθαρή τεχνολογία, σε ένα όλο και πιο αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο.
Οι διαρκώς χαμηλότερες επιτρεπόμενες εκπομπές ρύπων και οι ανάλογες διαδικασίες έγκρισης αναγκάζουν τους ειδικούς σε πολύ λεπτούς υπολογισμούς . Ακόμα και το βάρος των αξεσουάρ ή ο συντελεστής αεροδυναμικής του… καθρέφτη ή της ζάντας αλουμινίου επιβαρύνει τις λεπτές ισορροπίες! Έτσι, η ΤΟΥΟΤΑ κάνει ήδη το επόμενο τεχνολογικό της άλμα, με αιχμή την παράδοση 20 ετών και 10 εκατομμυρίων πωλήσεων υβριδικών αυτοκίνητων με το σήμα της σε όλο τον κόσμο!
Βελτιώσεις παντού
Η ΤΟΥΟΤΑ σκοπεύει να περιορίσει σημαντικά την ποικιλία ορισμένων τμημάτων των αυτοκινήτων της, αλλά και να βελτιώσει την ακαμψία των αμαξωμάτων κατά 60%, να χαμηλώσει το κέντρο βάρους κατά 25%, να βελτιώσει την πίσω ανάρτηση, τη θέση οδήγησης και την εργονομία. Σημαντικές βελτιώσεις θα γίνουν και στους δυο κινητήρες των υβριδικών, αλλά και στη γεννήτρια, το σύστημα κατανομή ισχύος, τη μονάδα ισχύος, το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας και φυσικά την υβριδική μπαταρία.
Αυτές και πολλές ακόμη βελτιώσεις θα αλλάξουν προς το καλύτερο τις συνθήκες ταξιδίου, τις εκπομπές ρύπων, την απόκριση των κινητήρων, των ακουστικών κραδασμών κλπ. Με λίγα λόγια, τα υβριδικά μοντέλα της ΤΟΥΟΤΑ θα… κλέψουν τις καρδιές των οπαδών της εναλλακτικής κίνησης! Αλλά και οι υπόλοιποι κινητήρες θα περάσουν από το… βελτιωτικό χειρουργείο των τεχνικών της εταιρείας. Ο εξοπλισμός θα βελτιωθεί ακόμη περισσότερο, ενώ οι τιμές θα παραμείνουν απολύτως ανταγωνιστικές σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.
CH-R και TNGA
Στη διάρκεια του διήμερου ταξιδιού είχαμε επιτέλους την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο απόκτημα της ΤΟΥΟΤΑ, το crossover με το «συνθηματικό όνομα C-HR.Πρόκειται για ένα πανέμορφο (ειδικά για τα δεδομένα της συντηρητικής ιαπωνικής μάρκας…) αυτοκίνητο μέσα κι έξω, που «πατά» σταθερά σε κάθε δρόμο και προσφέρει υπέροχη ταξιδιωτική εμπειρία! Σ’ αυτό συμβάλλει και η Toyota New Global Architecture (TNGA), τη νέα πλατφόρμα που χρησιμοποιεί ήδη το Prius.
Αλλά για όλα τα πλεονεκτήματα του C-HR θα μιλήσουμε αναλυτικά όταν το παραλάβουμε για δοκιμή, ελπίζουμε σε εύλογο χρονικό διάστημα…