Η αγαπημένη μας Vespa συνεχίζει ακάθεκτη την πορεία της προς το μέλλον, σεβόμενη το ήδη ένδοξο παρελθόν της! Εκτός από τα συνεχόμενα νέα και βελτιωμένα μοντέλα που μας προσφέρει η ίδια η «μαμά» Piaggio, έχουμε κι ένα σωρό… απομιμήσεις, από σχεδόν σύσσωμους τους ανταγωνιστές της Ασίας. Έτσι, η εικόνα μιας «βέσπας» δεν παραπέμπει πια μόνο στο παρελθόν, αφού οι δρόμοι είναι γεμάτοι με… βεσποειδή. Φυσικά, το αυθεντικό είναι πάντα το καλύτερο, μακράν!
Η φιλοσοφία του Ομίλου Piaggio έχει ως στόχο τη δημιουργία διαρκώς πιο προηγμένων κινητήρων, σε ό,τι αφορά τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών. Διαθέτοντας το σημαντικότερο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης για κινητήρες σκούτερ στην Ευρώπη, αλλά και ένα από τα καλύτερα στον κόσμο, η Piaggio έχει αναπτύξει μοναδικές τεχνολογίες και δυνατότητες που συμβάλλουν σήμερα στην κατασκευή κινητήρων που πληρούν τα πιο αυστηρά πρότυπα παγκοσμίως.
Η Vespa GTS πράγματι δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο μοντέλο στην αγορά. Μετά τις νέες Vespa Primavera και Sprint 125 του 2017, η εταιρία παρουσιάζει τις Vespa GTS 125 – 150 και 300, που πληρούν τις προδιαγραφές Euro4 και κινούνται από την τελευταίας γενιάς μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα i-Get. Με τέσσερις βαλβίδες και σύστημα Start&Stop, για πρώτη φορά στην ιστορία του σκούτερ με το θρυλικό όνομα. Το αμάξωμα είναι αυστηρά κατασκευασμένο από ατσάλι, όπως ισχύει για όλες τις Vespa από το 1946 έως και σήμερα, και παρέχει ασύγκριτη αντοχή, καθώς και χαρακτηριστικά ασφαλείας και πραγματικά μοναδική δυναμική απόδοση.
Το έντονο στυλ του μαλακώνουν οι κομψές γραμμές, μια εκλεπτυσμένη σειρά χρωμάτων και προηγμένες στυλιστικές λύσεις: Φώτα πορείας ημέρας led, νέα μπροστινή ανάρτηση, νέα σέλα, αναλογικός-ψηφιακός πίνακας οργάνων με νέα γραφικά, θύρα USB, σύστημα bike finder. Οι νέοι υγρόψυκτοι κινητήρες 125 cc και 150 cc i-get προσφέρουν την καλύτερη δυνατή απόδοση, περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων και θορύβου, χάρη και στο καινοτομικό σύστημα Start&Stop, κατοχυρωμένο από την Piaggio (RISS).
Η γκάμα συμπληρώνεται από τον ισχυρό κινητήρας 300 cc, o οποίος επίσης πληροί τα πρότυπα Euro 4. Μέγιστη σταθερότητα στην οδήγηση χάρη στο σύστημα ABS, το οποίο στην έκδοση 300 cc συνδυάζεται με το σύστημα ASR για απόλυτη ασφάλεια κατά την οδήγηση.
Το σύστημα Start & Stop σβήνει αυτόματα τον κινητήρα όταν περάσουν από 3 έως 7 δευτερόλεπτα, ανάλογα με το αν ο κινητήρας έχει φτάσει στη σωστή θερμοκρασία. Στο άνοιγμα του γκαζιού ο κινητήρας επανεκκινείται αθόρυβα, αφού απουσιάζει η κλασική μίζα που έχει αντικατασταθεί από ένα ηλεκτρικό μοτέρ brushless (χωρίς ψήκτρες). Η σέλα ξεκλειδώνει κι από μακριά με τηλεχειριστήριο, ενώ υπάρχει και σύστημα Bike Finder, που κάνει εύκολο να βρει κάποιος το σκούτερ σε γεμάτο πάρκινγκ, αφού αναβοσβήνει τα φλας του σκούτερ.
Η σέλα της Vespa GTS 150 παρέχει βελτιωμένη άνεση, χάρη στο ειδικό αφρώδες και τη νέα επένδυση. Ο χώρος κάτω από τη σέλα αξιοποιεί πλήρως τον διαθέσιμο χώρο και μπορεί να φιλοξενήσει δύο demi-jet κράνη Vespa και ακόμα περισσότερα αντικείμενα. Για να αυξηθεί περαιτέρω η ικανότητα φόρτωσης της Vespa GTS, υπάρχει ένα ντουλαπάκι στο πίσω τμήμα της ποδιάς, το οποίο είναι ιδανικό για την αποθήκευση μικρότερων αντικειμένων, που μπορεί να χρειαστούν καθ’ οδόν, π.χ. γυαλιά, έγγραφα και κινητά. Επιπλέον, υπάρχει ένα βολικό άγκιστρο αποσκευών στο επάνω μέρος του πίσω τμήματος της ποδιάς, ενώ η πίσω σχάρα αποσκευών εξασφαλίζει βολική και σταθερή υποστήριξη.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας | Μονοκύλινδρος 4-χρονος 4-βάλβιδος με 1ΕΕΚ (SOHC) |
Κυβισμός | 155 cc |
Διάμετρος/Διαδρομή | 58 mm x 58,7 mm |
Μέγιστη ισχύς | 15 HP στις 8.250 σαλ |
Μέγιστη ροπή | 14 Nm στις 6.500 σαλ |
Κατανάλωση καυσίμου | 41,6 km/l |
CO2 Εκπομπές | 60 g/km (61 g/km) |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός |
Κιβώτιο | Αυτόματη μετάδοση (CVT) με διαχειριστή ροπής |
Τύπος συμπλέκτη | Αυτόματος ξηρός φυγοκεντρικός με |
αντικραδασμικούς αποσβεστήρες | |
Πλαίσιο | Μεταλλικό αυτοφερόμενο με συγκολλητές ενισχύσεις |