Η ΑΜΑΡΥΣΙΑ είχε την ευκαιρία να «τεστάρει» την επαγγελματική έκδοση και ενθουσιάστηκε με τις επιδόσεις της.
Η ρουμανική εταιρεία, μέλος του γκρουπ Renault για τρίτη πια δεκαετία, αποδείχθηκε ένα εξαιρετικό συγκρότημα στην παραγωγή και τη σχεδίαση νέων μοντέλων. Όσοι φαντάστηκαν ότι θα έπαιζε απλώς τον ρόλο του «φτωχού συγγενή από την ανατολική Ευρώπη» γελάστηκαν, όπως και εκείνοι που προεξόφλησαν κάτι αντίστοιχο για τη Skoda! Τελικά, η τεχνογνωσία στις χώρες της πρώην ΚΟΜΕΚΟΝ αποτέλεσε ισχυρότατη βάση για την επιβίωση της αυτοκινητοβιομηχανίας τους. Το Dokker αποτελεί άλλη μια απόδειξη για τα παραπάνω. Ένα φορτηγάκι με μεγαλύτερο χώρο και πολύ μικρότερη τιμή από τα «Δυτικά» αδελφάκια του, ενώ δεν υστερεί σε τίποτε! Το Dokker έρχεται στη χώρα μας μόνο ως επαγγελματικό Van, ενώ παράγεται και ως επιβατικό. Αλλά στην επαγγελματική του έκδοση, που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε για πρώτη (και σίγουρα όχι τελευταία…) φορά, μας ενθουσίασε με τις επιδόσεις και τους χώρους του.
Το Dokker Van έχει μήκος 4,36 m, όσο κι ένα μικρομεσαίο οικογενειακό, διευκολύνοντας τη χρήση του εντός πόλης. Το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 753 kg και ο ωφέλιμος όγκος του χώρου φόρτωσης κυμαίνεται από τα 3,3 έως τα 3,9 m3, ανάλογα με τον τύπο διαχωριστικού της καμπίνας. Πράγματι, άλλη μια πρωτοτυπία είναι ότι προσφέρεται με δύο τύπους διαχωριστικού χωρίς χρέωση, για να διαλέξει ο επαγγελματίας αυτό που τον βολεύει. Το πρώτο είναι τύπου πλέγματος που ανοίγει στην πλευρά του συνοδηγού, δίνοντας ωφέλιμο μήκος 3,1 m! Το δεύτερο είναι μεταλλικό με τζάμι που απομονώνει την καμπίνα από θόρυβο, σκόνη ή οσμές, την κρατά ιδιαίτερα ζεστή τον χειμώνα (καλή ώρα!) και δίνει χώρο μήκους 1,9 m. Διαθέτει συρόμενη πόρτα από την πλευρά του συνοδηγού και ασύμμετρα διαιρούμενη πίσω πόρτα με τζάμι, σε ποσοστό 60/40. Τα δύο φύλλα της πίσω πόρτας έχουν μηχανισμό συγκράτησης στις 90 μοίρες, ενώ ανοίγουν και διάπλατα μέχρι 180 μοίρες.
Ο χώρος φόρτωσης καλύπτεται από καουτσουκένιο προστατευτικό που διευκολύνει και στον καθαρισμό του, ενώ η προσεγμένη σχεδίαση των θόλων βοηθά στο ορθογώνιο σχήμα του. Επιπλέον, υπάρχουν αρκετοί γάντζοι πρόσδεσης στο πάτωμα και πλαστικά προστατευτικά στο εσωτερικό για προστασία από χτυπήματα. Η καμπίνα είναι λιτή μεν, αλλά πλήρης σε εξοπλισμό, το τιμόνι ακριβέστατο και ελαφρύ στην κίνηση της πόλης, το δε start & stop από τα καλύτερα και απλούστερα που γνωρίσαμε! Για τον κινητήρα – θρύλο της Renault δεν έχουμε να προσθέσουμε τίποτε στους ύμνους που γράφουμε επί πολλά χρόνια! Στο Dokker ταιριάζει γάντι και περιορίζει την κατανάλωση κοντά στα 6 lt/100 km ή και πιο κάτω. Η τιμή του βάζει και την τελευταία πινελιά στη… βράβευσή του, αφού με λίγο πάνω απ’ τις 12 χιλιάδες δεν έχει αντίπαλο.