Γράφει ο Χρήστος Φωτιάδης
Οι φίλοι μου, αλλά και οι αναγνώστες, γνωρίζουν την εκτίμηση που τρέφω στο Duster, από την εποχή που πρωτοεμφανίστηκε, τo 2010! Είναι ένα αυτοκίνητο ιδανικό για την Ελλάδα, για κάθε δραστηριότητα και χόμπι, που κινείται άνετα σε οποιοδήποτε τερέν! Το πιο εμπορικό μοντέλο της Dacia έχει σημειώσει τα τελευταία χρόνια μεγάλη αύξηση πωλήσεων, και όχι άδικα! Άλλωστε, πρόκειται για ένα πληθωρικό σε εξωτερικές διαστάσεις SUV, με άνετους χώρους, αξιόπιστους και οικονομικούς κινητήρες, χαμηλό κόστος κτήσης και χρήσης! Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
Εξωτερικά, το Duster έχει εξελίξει τα επιτυχημένα χαρακτηριστικά της πρώτης γενιάς του, ενώ η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, των 210 mm, εγγυάται την απρόσκοπτη κίνηση εκτός δρόμου, ακόμα και στην προσθιοκίνητη έκδοσή του, που μοιάζει να συμπεριφέρεται άψογα στις δυσκολίες! Η όμορφη μάσκα εμπρός, συνδυάζεται αρμονικά με τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα (με LED φώτα ημέρας), ενώ οι ποδιές, σε γκρι απόχρωση, δίνουν μια πιο off roadσυνολική εικόνα. Στην οροφή υπάρχουν ράγες με την σφραγίδα του μοντέλου, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα χαρακτηριστικά τετραγωνισμένα φώτα.
Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι σύγχρονη και η ποιότητα κατασκευής ανθεκτική, με σωστό φινίρισμα και συναρμογή των πλαστικών μερών. Ακόμα, το σύστημα πολυμέσων αποτελείται από μία οθόνη αφής 7 ιντσών, με λογισμικό που είναι απλό στη χρήση και συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto.Στα πολλά θετικά του Duster, περιλαμβάνονται και οι άνετοι χώροι για 5 επιβάτες, με το χώρο αποσκευών να φτάνει τα 445 λίτρα, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν και επαρκείς θήκες για μικροαντικείμενα.
Κάτω από το εμπρός καπό, στην έκδοση της δοκιμής, ζωή δίνει ο νέος, 3κύλινδρος, turbo1.000άρης κινητήρας των 90 ίππων, που αποδεικνύεται ιδιαίτερα ελαστικός, απόλυτα προσαρμόσιμος στις ανάγκες κίνησης του Duster, τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, αλλά και με ανταγωνιστική οικονομία καυσίμου. Ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα αποτελεί ο συνδυασμός του (στις νέες εκδόσεις Euro D full), με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, που έχει σωστή κλιμάκωση.
Με το ταξίδι να αποτελεί το πραγματικό πεδίο δράσης του μοντέλου, όπου το Duster κινείται εύκολα, οικονομικά και ήσυχα, (αφού, άλλωστε, οι μηχανικοί της Daciaμείωσαν κατά 50% τον θόρυβο στην καμπίνα, σε σχέση με το παλιό μοντέλο!), είναι η τιμή εκκίνησης των 15.680 ευρώ, που το κάνει να μην έχει αντίπαλο στην κατηγορία του και όχι μόνο. Πόσο μάλλον όταν η ίδια τιμή αφορά και στη βασική έκδοση του μοντέλου με τον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης / LPG), 1.0 TCe 100 LPG, των 100 ίππων, ενώ περιλαμβάνει 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.