Για την ελληνική αγορά, το νέο Rio με τον 1000άρη κινητήρα τούρμπο αντιπροσωπεύει το ιδανικό προϊόν, μιας μάρκας που πλέον έχει γίνει ταυτόσημη της υψηλής ποιότητας! Ιδιαίτερα μετά την ταχύτατη στροφή από τους κινητήρες diesel σε μικρούς υπερσυμπιεζόμενους βενζινοκινητήρες ανάλογης ιπποδύναμης. Πέρασαν πάνω από δέκα χρόνια από το λανσάρισμα του Kia Cee’d, που σηματοδότησε την αλλαγή σελίδας της κορεατικής εταιρείας, με εμφανή την υπογραφή του Peter Schreyer και την ανανεωμένη, μοντέρνα, καλαίσθητη εμφάνιση όλων των έκτοτε νέων μοντέλων. Σταδιακά, αποδείχθηκε πως αυτή η νέα εποχή της Kia έφερε ουσιαστική αναβάθμιση σε κάθε τομέα.
Πράγματι, το Rio, στην τέταρτη πλέον γενιά του, ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτόν τον κανόνα. Ελαφρώς μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά, έχει ελκυστική παρουσία με την πρώτη ματιά, ιδιαίτερα η χαρακτηριστική πλέον μάσκα, τα μεγάλα φωτιστικά σώματα με LED σε σχήμα U και ο δυναμικού σχεδιασμού προφυλακτήρας. Οι 17άρες πολυάκτινες ζάντες βάζουν την τελική σφραγίδα στο συνολικό αποτέλεσμα. Εσωτερικά ξεχωρίσαμε την πολύ καλή θέση του οδηγού, με πλήρη ορατότητα και αποτελεσματική εργονομία. Η οθόνη 7 ιντσών που δεσπόζει στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και είναι συμβατή τόσο με Apple CarPlay όσο και Android Auto είναι εύχρηστη, σε ένα ταμπλό με καλή ποιότητα υλικών, εξαιρετική συναρμογή και ξεχωριστό αισθητικό αποτέλεσμα και μία διχρωμία που εντυπωσιάζει αισθητικά.
Λίγα κυβικά, μεγάλη ισχύς
Μόλις λίγα χρόνια πριν θα ήταν αδύνατο να πιστέψουμε ότι οι χιλιάρηδες βενζινοκινητήρες θα κυριαρχούσαν! Ο γνωστός 3κύλινδρος T-GDI του ομίλου, που βρίσκεται κάτω από το καπό του νέου Rio, αποδίδει 120 ολόκληρους ίππους. Ο σπουδαίος αυτός κινητήρας συνεργάζεται αρμονικά με καλά κλιμακωμένο 6άρι μηχανικό κιβώτιο που «κουμπώνει» υποδειγματικά σε αστικό τοπίο όσο και σε εθνικό δίκτυο. Η ηχομόνωση ανήκει επίσης στα θετικά, ενώ με τα 0-100 να έρχονται σε 10.2 δευτερόλεπτα, δεν μένει χώρος για παράπονα! Η δε κατανάλωση υπό φυσιολογικές συνθήκες θα κινηθεί λίγο ψηλότερα από την εργοστασιακή τιμή των 4.7 lt/100 km. Με τον βασικό εξοπλισμό να αποτελεί ένα από τα κρυφά χαρτιά του Riο, εκπλήσσει η πληρότητά του, ήδη από τη βασική έκδοση. Μεταξύ άλλων τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενο τιμόνι, σύστημα start/stop 6 αερόσακους, 7άρα οθόνη στο σύστημα infotainment, Hill Assist και αισθητήρες παρκαρίσματος. Στις πιο ακριβές εκδόσεις βρίσκουμε αυτόματο κλιματισμό, cruise control, δερμάτινο σαλόνι, τιμόνι και επιλογέα σχέσεων στο κιβώτιο, επένδυση στο ταμπλό στο χρώμα των καθισμάτων, θύρα USB και στην πίσω σειρά καθισμάτων, 16άρες ζάντες ελαφρού κράματος κ.α.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κινητήρας: 998 cc.
Ισχύς: 120 PS/6.000 rpm.
Ροπή: 172 Nm/1.500-4.000 rpm.
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων.
Τελική ταχύτητα: 190 km/h.
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,2 sec.
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 4,7 lt.
Εκπομπές CO2: 107 gr/km.
Βάρος: 1160 kg.
Χώρος αποσκευών: 325 lt.
Τιμή: 15.090€ (έκδοση EX Uptown).