Ο Κορεατικός Όμιλος Hyndai – Kia συναγωνίζεται εδώ και αρκετά χρόνια στα ίσια τις πιο προηγμένες ευρωπαϊκές και ιαπωνικές εταιρείες. Στην ενδιάμεση κατηγορία Β – Crossover , ανάμεσα στα σουπερμίνι και στα μικρομεσαία, εμφανίστηκε το νέο μοντέλο Stonic, που εμπλουτίζει αισθητά τη γκάμα των Kia. Σχεδιαστικά έγινε πολύ καλή δουλειά. Αρχικά, τα βλέμματα τραβάει το εμπρός μέρος που η Kia αποκαλεί tiger – nose (μύτη της τίγρης), η μεγάλη γρίλια στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα αλλά και τα κάθετα ανοίγματα στα πλαϊνά που φιλοξενούν τους προβολείς ομίχλης. Ο ουρανός ξεχωρίζει με τις ράγες οροφής, ενώ πιο πίσω οι φουσκωμένοι ώμοι πάνω από τους τροχούς, καθώς και τα φωτιστικά σώματα που απλώνονται στο αμάξωμα και στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Την πολύ θετική εικόνα συμπληρώνει η διχρωμία λευκού και κόκκινου.
Στο εσωτερικό η πρώτη εικόνα αφορά την οθόνη των 7 ιντσών του συστήματος infotainment, ενώ το Stonic είναι εξοπλισμένο τόσο με Android Auto όσο και με Apple CarPlay προκειμένου να μπορεί να συνδεθεί με κάθε τύπο smartphone. Πολύ ευχάριστη η όψη και η λειτουργία του πίνακα οργάνων, ο οποίος προσφέρει όση πληροφόρηση χρειάζεται ο οδηγός. Κάτω απ’ το καπό, η Kia προσφέρει αρκετές επιλογές σε βενζίνη και πετρέλαιο. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον 1.000άρη 3κύλινδρο βενζιμοκινητήρα turbo (με άμεσο ψεκασμό), απόδοσης 120 ίππων και 172 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο πετυχαίνει αρκετά καλές επιδόσεις όπως το 0-100 σε μόλις 9.8 και τελική στα 184χλμ. κρατώντας παράλληλα την κατανάλωση σε πολύ καλά επίπεδα, κοντά στα 6 λτ./100χλμ. Η λειτουργία του είναι αθόρυβη, ακόμη και στις ψηλές στροφές, ενώ συνεργάζεται άριστα με ένα μηχανικό κιβώτιο έξη ταχυτήτων. Οι αναρτήσεις είναι τύπου Μακ Φέρσον και την επιβράδυνση αναλαμβάνουν δισκόφρενα με τα εμπρός αεριζόμενα.
Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος από την βασική έκδοση και οι χώροι άκρως ικανοποιητικοί για την κατηγορία, που σημαίνει ότι τέσσερις επιβάτες αλλά και πέντε για μεσαίες αποστάσεις θα μετακινηθούν χωρίς κανένα πρόβλημα. Ικανοποιητικός και ο χώρος αποσκευών με 352 λίτρα σε δύο επίπεδα αφού λείπει η ρεζέρβα που αντικαθίσταται από κιτ επισκευής. Στο δρόμο δεν διαπιστώσαμε κανένα απολύτως πρόβλημα. Το Stonic είναι ευέλικτο, με ακριβές τιμόνι, με θαυμάσια συμπεριφορά στις κλειστές στροφές και άμεση ανταπόκριση στα φρένα. Σε σκληρούς και χωμάτινους δρόμους δεν… διαμαρτύρεται καθόλου, δεδομένου και του ικανού ύψους του από το έδαφος. Αν υπολογίσει κανείς όλα αυτά τα πλεονεκτήματα, δεν μοιάζουν καθόλου πολλά τα 17.490 € που απαιτούνται για την βασική έκδοση, για ένα πολύ σύγχρονο και αξιόπιστο αυτοκίνητο.