Με αρκετά γρήγορους ρυθμούς αυξάνονται τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που παραλαμβάνουμε για δοκιμή. Έτσι, βελτιώνεται και η γενική εικόνα που έχουμε για το παρόν της ηλεκτροκίνησης.
Ειδικά για την Ελλάδα, δε θα το λέγαμε ρόδινο. Η υψηλή τιμή κτήσης, η έλλειψη σωστού δικτύου ταχυφόρτισης και η περιορισμένη εμβέλεια των μπαταριών αποτελούν ισχυρούς αποτρεπτικούς παράγοντες. Αντίθετα, τα κάποτε παρεξηγημένα υβριδικά μοντέλα κερδίζουν έδαφος, τουλάχιστον έναντι των πετρελαιοκίνητων, που έχουν… εξοβελιστεί από την αγορά!
Έστω και με αυτά τα δεδομένα, προσπαθήσαμε να εστιάσουμε στα θετικά σημεία ενός ηλεκτρικού μοντέλου, μιας από τις πιο προηγμένες ιαπωνικές εταιρείες, της Mazda, η οποία δεν έπαψε διαχρονικά να μας εκπλήσσει με τα επαναστατικά της μοντέλα! Πρόκειται για το MX-30, το πρώτο μοντέλο της φίρμας στην κατηγορία e. To μοντέλο κληρονομεί φυσικά όλα τα γνωστά χασίματα, όπως ξεχωριστή εμφάνιση, υψηλός βαθμός ασφάλειας, άριστη ποιότητα υλικών και απολαυστική οδήγηση! Η μάσκα εναρμονίζεται με τις στρογγυλεμένες επιφάνειες του αμαξώματος, ενώ η διχρωμία της οροφής χαρίζει στο compact SUV μια πιο χαρακτηριστική εικόνα. Επίσης χαρακτηριστικό είναι και το γνωστό από το RX-8 σύστημα των αντικριστών πίσω θυρών, που ανοίγουν με εσωτερικές χειρολαβές! Όμως ο χώρος είναι για τους πίσω αρκετά άνετος. Το πορτμπαγκάζ χωράει 366 λίτρα και δεν μας δυσκόλεψε με τα ογκώδη είδη παραλίας!
Eντύπωση προκαλεί η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα με την οθόνη αφής 7 ιντσών, που περιλαμβάνει μόνο τις λειτουργίες του κλιματισμού. Στο άνω μέρος του ταμπλό υπάρχει η οθόνη 8,8 ιντσών, η οποία ελέγχεται μέσω του περιστροφικού διακόπτη (Mazda Commander Control), ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Με αυτόν ρυθμίζεται το ηχοσύστημα, το πρόγραμμα πλοήγησης και η συνδεσιμότητά του με το smartphone. Έχει πλήρη συμβατότητα με συστήματα Android Auto και Apple CarPlay μέσω καλωδίου. Το μάτι πέφτι και στο υλικό του φελλού που χρησιμοποιήθηκε για να «ντυθεί» το εσωτερικό του MX-30! Το οποίο συγκεντρώνεται από τα περισσεύματα της παραγωγής πωμάτων για μπουκάλια. Άλλωστε, η Mazda ήταν γνωστή και ως εταιρεία παραγωγής φελλού το 1920!
Μοτέρ 145 ίππων
Για την αθόρυβη κίνηση του ΜΧ-30 φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας e-Skyactiv 107 kW (145 ίππων), που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς του SUV. Η μέγιστη ροπή είναι 271 Nm, που αποδίδεται άμεσα. Θεωρητικά, τo ΜΧ-30 έχει εμβέλεια 200 χιλιόμετρα με μία απλή φόρτιση, που όμως εξαρτάται απόλυτα από τον τρόπο οδήγησης. Γενικά δεν υπάρχει πρόβλημα εντός πόλης ή για κοντινές αοδράσεις. Συγκεκριμένα, το MX-30 μπορεί να φορτιστεί από 20% έως 80% σε 3 ώρες με εναλλασσόμενο ρεύμα, ή σε 36 λεπτά με τη χρήση παροχής συνεχούς ρεύματος. Η ανάκτηση της ενέργειας γίνεται με το φρενάρισμα και με την αντίσταση του ηλεκτροκινητήρα (κυρίως σε κατηφόρες), ενώ ο έμπειρος οδηγός πετυχαίνει καλύτερα αποτελέσματα μέσω των paddles στο τιμόνι!
Τέλος, η Mazda εξοπλίζει το ηλεκτρικό της μοντέλο με όλα τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας i-Activsense και δεν είναι τυχαίο ότι το MX-30 κατέκτησε 5 αστέρια στις αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού, EuroNCAP.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Ισχύς: 145 PS
Ροπή: 271 Nm
Τελική ταχύτητα: 140 km/h
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
Χωρητικότητα μπαταρίας: 35,5 kWh
Χώρος αποσκευών: 366 lt
Τιμή: από 33.043€ (με επιδότηση)