Γράφει η Ξένια Γιαννάκου – Από την έντυπη έκδοση της καθημερινής ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ Κηφισιά – Νέα Ερυθραία – Εκάλη, Διόνυσος 18/07/2025
Η πρόθεση κατεδάφισης της γέφυρας της Βαρυμπόμπης και η τοποθέτηση διοδίων στην περιοχή συνιστούν μια σοβαρή απειλή για την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Κηφισιάς.
Αυτό έχει ειπωθεί, έχει γραφτεί, έχει συζητηθεί, έχει τονιστεί με πολλούς τρόπους, στο παρελθόν αλλά και τα τελευταία χρόνια που το ζήτημα επανήλθε στο προσκήνιο.
Όπως τονίζουν, δημοτική Αρχή (πρώην και τωρινή) και πολίτες, πρόκειται για μια θέμα που έχει τεθεί στο τραπέζι χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος με την τοπική κοινωνία και χωρίς να έχουν ληφθεί υπόψη οι πραγματικές ανάγκες της περιοχής.
Η κατεδάφιση της γέφυρας με όλα τα συνοδά έργα που θα «συντροφεύσουν» τη διαδικασία, θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία, θα αποκόψει περιοχές μεταξύ τους και θα επιβαρύνει σημαντικά τους εσωτερικούς δρόμους της πόλης. Και σε μια εποχή που η ποιότητα ζωής και η βιώσιμη κινητικότητα πρέπει να είναι προτεραιότητα, θα προκληθεί ένα… χάος.
Το άλλο, πολυσυζητημένο ζήτημα, αυτό της τοποθέτησης διοδίων στη Βαρυμπόμπη πλήττει άμεσα τους Κηφισιώτες. Και αυτό, έχει τονιστεί από πολλούς και με πολλούς τρόπους. Πιο πρόσφατος, είναι το άρθρο του Βασίλη Ξυπολυτά στο «Πρώτο Θέμα» (16/07), στο οποίο ο δήμαρχος χαρακτηρίζει την επαναφορά της συζήτησης για την τοποθέτηση πλευρικών σταθμών διοδίων στους ανισόπεδους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, «πολιτική πράξη με βαριές συνέπειες για τη βιωσιμότητα των τοπικών οικονομιών, την κοινωνική συνοχή και τη συνταγματική ισορροπία μεταξύ κόστους και δικαιώματος στην καθημερινή μετακίνηση». Ζητά δε από την κυβέρνηση «να επιδείξει γενναιότητα και να επανεξετάσει τη στάση της», απέναντι σε μία «επιλογή που τιμωρεί τους πολίτες».
Σε περίπτωση εφαρμογής του «εφιαλτικού» σεναρίου τοποθέτησης διοδίων, οι καθημερινές μετακινήσεις προς την εργασία, τα σχολεία και την οικογένεια, θα είναι πολυτέλεια για την οποία θα πρέπει να πληρώνουμε επιπλέον. Αντί να διευκολύνεται η ζωή των πολιτών, θα προστεθούν νέα εμπόδια και κόστη, την ώρα που -όπως σε όλη τη χώρα- και οι πολίτες της Κηφισιάς δοκιμάζονται από την ακρίβεια.
Παράλληλα, θα είναι και λειτουργικά παράλογη, καθώς πρόκειται για μια είσοδο-έξοδο της Αττικής και όχι για υπεραστική διαδρομή. Θα οδηγήσει σε αύξηση της κυκλοφορίας σε μικρότερους, εσωτερικούς δρόμους, με αποτέλεσμα περισσότερη ρύπανση και περισσότερους κινδύνους για τους πεζούς και τους ποδηλάτες.
Η Κηφισιά αντιδρά και πρέπει να αντιδράσει ακόμα πιο… ηχηρά. Δημοτική Αρχή, αιρετοί, πολίτες, φορείς, επιχειρήσεις, έχουν τώρα -που βρίσκεται και πάλι στην επικαιρότητα το θέμα- τη μεγάλη ευκαιρία να απαιτήσουν, πάνω απ’ όλα, σεβασμό!