Και να που ξάφνου φάνηκε λίγο «φως» στις σχέσεις του Δήμου Αμαρουσίου με την Περιφέρεια! Οι δύο πλευρές, όπως μπορείτε να διαβάσετε στο κύριο θέμα του παρόντος φύλλου, βρήκαν σημεία επαφής, κάθισαν σε ένα τραπέζι μαζί με τους υπηρεσιακούς τους παράγοντες και κατέληξαν στο «ξεπάγωμα» σειράς σημαντικών έργων για την πόλη, των οποίων οι μελέτες είτε παρέμεναν στα συρτάρια είτε πηγαινοέρχονταν μέχρι να οριστικοποιηθούν ως «ώριμες».
Γράφει ο Γιάννης Μπεθάνης
Το ζητούμενο είναι, πλέον, για τους Μαρουσιώτες, να δουν αυτή τη συνεργασία να προχωρά εν τοις πράγμασι, με την υλοποίηση των μελετών. Πάντως, παρά την εμφανή ικανοποίηση του Δήμου για τη θετική εξέλιξη, δεν πρέπει να περάσουν απαρατήρητες οι βολές προς τη διοίκηση της Περιφέρειας και την περιφερειάρχη Ρένα Δούρου από τον δήμαρχο Γιώργο Πατούλη. Ακόμη και από το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου την περασμένη Τρίτη, άφησε αιχμές για επιλεκτική και με κομματικά κριτήρια μεταχείριση των Δήμων της Αττικής, με το Μαρούσι «ριγμένο» την τελευταία τριετία.
Πάντως, στο πρόσφατο κλίμα συνεργασίας κινήθηκε και η αντίδραση του αντιπεριφερειάρχη Βορείου Τομέα Γιώργου Καραμέρου, ο οποίος τόνισε, μάλιστα, ότι θέτει σε άμεση προτεραιότητα το πολυαναμενόμενο και πολυσυζητημένο έργο διευθέτησης του ρέματος Σαπφούς.
Ας ελπίσουμε το άτυπο… «morato-rium» μεταξύ των δύο πλευρών να συνεχιστεί, γιατί μόνο να κερδίσουν έχουν από αυτό. Και η Περιφέρεια και ο Δήμος, αλλά πολύ περισσότερο και πάνω απ’ όλους, οι πολίτες.
Υ.Γ. Λίγο μετά την αποστολή του προηγούμενου editorial προς δημοσίευση, το οποίο αναφερόταν στην κατάσταση στη Μάνδρα και την ανάγκη επίσπευσης των διαδικασιών για τα αναγκαία έργα αποκατάστασης της κατεστραμμένης περιοχής, ήρθε η ανακοίνωση της Περιφέρειας για την προγραμματική σύμβαση με τον Δήμο για εκπόνηση μελέτης κατασκευής δικτύου αποχέτευσης και αναβάθμισης του δικτύου ύδρευσης. Είναι μια καλή αρχή. Αναμένουμε κάτι ανάλογο και στο θέμα της αντιπλημμυρικής θωράκισης της περιοχής, αν και, όπως είναι φυσικό, οι πλημμύρες άλλαξαν το γεωγραφικό ανάγλυφο της περιοχής τόσο δραματικά, ώστε οι όποιες μελέτες είχαν γίνει, να χρειάζονται επικαιροποίηση. Το ίδιο συμβαίνει και με το κατεστραμμένο οδικό δίκτυο από Μάνδρα ως Αγία Σωτήρα, το οποίο (παράλειψή μου που δεν το ανέφερα στο προηγούμενο editorial και απολογούμαι) είναι αρμοδιότητα όχι της Περιφέρειας, αλλά του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Οι όποιες μελέτες είχαν γίνει για τη βελτίωση της παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θηβών, χρειάζονται, πλέον, επικαιροποίηση λόγω των νέων γεωγραφικών δεδομένων. Ας ελπίσουμε η διαδικασία να είναι όσο πιο σύντομη γίνεται, διότι η περιοχή εξακολουθεί να θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο.