2. Θεωρείτε ότι οι δρόμοι του Δήμου παρέχουν την απαιτούμενη ασφάλεια προς τους ποδηλάτες, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται διαρκώς;
Όντως, οι ποδηλάτες αυξάνονται ημέρα με την ημέρα. Αυτό είναι ένα εξαιρετικά θετικό δείγμα. Ωστόσο, σίγουρα, η οδική ασφάλεια για τους ποδηλάτες δεν είναι αυτή που θα έπρεπε. Σκοπός μας για την επόμενη ημέρα στη διοίκηση του Δήμου είναι να κάνουμε τους δρόμους ασφαλείς και φιλικούς προς τους συμπολίτες μας ποδηλάτες.
Προτείνουμε, καταρχάς, και οδική σήμανση για τα ποδήλατα, ώστε και οι οδηγοί να είναι πιο προσεκτικοί, αλλά ταυτόχρονα να εντάξουμε στην κυκλοφοριακή διαχείριση της πόλης το ποδήλατο. Σταδιακά, πιστεύουμε ότι πρέπει σε κάθε οδική αρτηρία να υπάρχουν ειδικές διαγραμμίσεις για τους ποδηλάτες (ποδηλατόδρομοι), ώστε να κινούνται με ασφάλεια στην πόλη.
3. Ποιος είναι ο στόχος για το ποσοστό χρήσης του ποδηλάτου στον Δήμο και πώς θα τον επιτύχετε;
Το ποσοστό χρήσης του ποδηλάτου στον Δήμο Χαλανδρίου αυξάνεται σταδιακά. Εντούτοις, είναι ακόμα μικρό σε σχέση με το ποσοστό της χρήσης του αυτοκινήτου και των ΜΜΜ. Στόχος μας είναι να αυξήσουμε το ποσοστό χρήσης του ποδηλάτου, όχι ως εναλλακτικό μέσο μετακίνησης στην πόλη, αλλά ως ένα από τα μέσα μετακίνησης. Σκοπός μας είναι να ενταχθεί σε τέτοιο βαθμό στην κουλτούρα της μετακίνησης, ώστε να ανταγωνίζεται τη χρήση των άλλων μέσων μεταφοράς.
Ο τρόπος με τον οποίο θα πετύχουμε την αύξηση της χρήσης είναι η σταδιακή ένταξη του ποδηλάτου στην κουλτούρα των μετακινήσεων, με τα μαθητικά εκπαιδευτικά προγράμματα που σας αναλύω παρακάτω, αλλά, κυρίως, με την αύξηση των ειδικών λωρίδων και διαγραμμίσεων για τους ποδηλάτες στους οδικούς άξονες της πόλης.
4. Προτίθεστε να αφαιρέσετε οδικό χώρο από το αυτοκίνητο για την κατασκευή δικτύου ποδηλατοδρόμων και άλλων υποδομών για το ποδήλατο;
Αναμφίβολα ναι. Η μετακίνηση με το αυτοκίνητο είναι μια συνήθεια, που όπως όλες, μπορεί να αλλάξει, αρκεί να υπάρχει η εναλλακτική λύση. Ο όγκος των αυτοκινήτων είναι, εξάλλου, τόσο μεγάλος, ώστε είναι πολύ δύσκολο να παρέμβουμε στη διαχείριση της κυκλοφορίας με αισθητό αποτέλεσμα για τους οδηγούς αυτοκινήτων.
Βέβαια, το αυτοκίνητο είναι στη ζωή μας, δεν μπορούμε να καταργήσουμε τη χρήση του, ωστόσο, πλάι στους δρόμους, βάζουμε τους ποδηλατόδρομους και προσφέρουμε την εναλλακτική λύση, την οικολογική και περιβαλλοντική λύση, τη λύση της άθλησης στις μετακινήσεις μας.
5. Δεσμεύεστε ότι σε κάθε νέο οδικό έργο θα πρέπει να προβλέπεται και λωρίδα ποδηλάτου;
Απολύτως και χωρίς συζήτηση. Κάθε νέο οδικό έργο πρέπει να προβλέπει τη δυνατότητα ασφαλούς χρήσης ποδηλάτου, άνετα πεζοδρόμια για περπάτημα, καθώς βέβαια και να εξασφαλίζει την προσβασιμότητα για τα άτομα με κινητικές δυσκολίες.