Τις απαντήσεις του στα ερωτήματα του συλλόγου «Ποδηλάτες» σχετικά με τους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης στην πόλη, δημοσιεύει ο υποψήφιος δήμαρχος με τον συνδυασμό ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ Κώστας Παττακός. Σημειώνεται ότι ο σύλλογος έχει αποστείλει το ίδιο ερωτηματολόγιο σε όλους τους υποψηφίους δημάρχους της Αττικής.
Αναλυτικά, οι απαντήσεις του κ. Παττακού έχουν ως εξής:
1.Ποιά είναι η άποψη του συνδυασμού σας για τις ήπιες μορφές μετακίνησης (περπάτημα, ποδήλατο, ΜΜΜ);
Η ζωή και η μετακίνηση στην πόλη, η άνεση με την οποία ο πολίτης μετακινείται στην καθημερινότητα και στην πόλη του, είναι δείγμα πολιτισμού. Σίγουρα δεν μπορούμε να συνεχίσουμε τη χρήση του αυτοκινήτου με την ίδια ένταση. Απλώς, δεν θα μπορούμε να μετακινηθούμε, αυτό άλλωστε δείχνουν και όλες οι συγκοινωνιακές μελέτες.
Συνειδητή πολιτική μας επιλογή, αλλά και αναγκαιότητα για την πόλη μας, είναι η δημιουργία κινήτρων για μετακίνηση στην πόλη χωρίς ΙΧΕ. Δηλαδή, περπάτημα, ποδήλατο και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Για να πετύχουμε όμως την αποθάρρυνση της χρήσης του αυτοκινήτου πρέπει να δημιουργήσουμε τις υποδομές και τα δίκτυα εκείνα που επιτρέπουν στους πολίτες να κινηθούν εναλλακτικά και οικολογικά.
Για λόγους περιβαλλοντικούς, για λόγους άθλησης, αλλά και για λόγους καλύτερης εξυπηρέτησης, θεωρούμε ότι οι ήπιες μορφές μετακίνησης πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα για την επόμενη διοίκηση του Δήμου.
Αυτό μπορούμε να πετύχουμε με ένα πλέγμα δράσεων και δημιουργία δικτύων ΜΜΜ που θα συνδέει τη Δημοτική Συγκοινωνία με τον ΟΑΣΑ, καθώς και με τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, από και προς το κέντρο της πόλης, αλλά και από τις γειτονιές. Έχει αποδειχτεί ότι όταν ο πολίτης έχει αξιόπιστη εναλλακτική λύση δεν θα προτιμήσει το ΙΧΕ.
Πεποίθησή μας είναι ότι την πόλη σου τη ζεις όταν την περπατάς. Στην Ελλάδα, με τις καλές μεσογειακές καιρικές συνθήκες, θα έπρεπε να μπορούμε να περπατάμε περισσότερο. Όμως, για να μπορεί ο πολίτης να περπατά στην πόλη, πρέπει να μπορεί και να το κάνει. Συνεπώς, πρέπει να προχωρήσουμε σε πεζοδρομήσεις, σε διαπλάτυνση πεζοδρομίων, καθώς και σε αξιόπιστα δίκτυα ΜΜΜ, ώστε να μπορεί ο πολίτης να κινείται άνετα και γρήγορα στην πόλη.
Ως προς το σκέλος της χρήσης του ποδηλάτου θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω με μια προσωπική και ιστορική χροιά την απάντησή μου. Ήμασταν η πρώτη δημοτική αρχή που σχεδίασε ποδηλατόδρομο στο Χαλάνδρι. Είναι από τα έργα για τα οποία είμαι προσωπικά περήφανος. Τότε, η χρήση του ποδηλάτου αντικατόπτριζε ένα ελάχιστο ποσοστό στις συνολικές μετακινήσεις. Όμως, με τις δράσεις μας, σιγά – σιγά, το ποδήλατο άρχισε να γίνεται μέρος της ζωής πολλών Χαλανδραίων. Στόχος μας είναι αυτό το ποσοστό να αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο, ώστε σύντομα να αποτελεί ένα μέσο μεταφοράς όπως τα ΜΜΜ.