Τέλος στην εισπρακτική ρύθμιση για την «τακτοποίηση» 1.500.000 κλειστών ημιυπαίθριων χώρων, γκαράζ και αποθηκών, βάζει ο νέος υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ενώ επανεξετάζονται τα «πράσινα τέλη» για τα παλαιά ΙΧ και τα φορτηγά οχήματα.
Κανονικά θα πρέπει να πληρωθούν από τους φορολογουμένους το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων για το 2008 και το 2009, η έκτακτη εισφορά, ανεξαρτήτως των πρόσφατων δικαστικών εξελίξεων με τις προσφυγές, καθώς και ο νέος ετήσιος ειδικός φόρος που επιβάλλεται από εφέτος στα οχήματα με κινητήρα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νόμος για την τακτοποίηση των κλειστών ημιυπαίθριων χώρων θα αλλάξει σε συνεργασία με το νέο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικών Αλλαγών, καθώς ούτως ή άλλως το μέτρο έχει τεθεί από τους ίδιους τους πολίτες στην «άκρη», αφού μέχρι στιγμής μόνο 1.300 άτομα και κατασκευαστές έχουν πάει στις πολεοδομίες για να «τακτοποιήσουν» τους παραπάνω χώρους.
Προεκλογικά το ΠαΣοΚ είχε δεσμευτεί ότι θα αλλάξει τον νόμο που είχε ψηφίσει η προηγούμενη κυβέρνηση για τους ημιυπαίθριους.
Παράλληλα, θα υπάρξει τροποποίηση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου που αφορά την απόσυρση των οχημάτων στο σκέλος των τελών κυκλοφορίας. Πάντως, οι διατάξεις για το ΕΤΑΚ και τον ειδικό φόρο στα οχήματα θα ισχύσουν κανονικά για το 2009. Από το 2010 που θα ισχύσει νέο φορολογικό καθεστώς είναι βέβαιο ότι και αυτά θα αλλάξουν, αφού το ΠΑΣΟΚ έχει δεσμευθεί ότι θα καταργήσει το ΕΤΑΚ και θα αντικαταστήσει τη συγκεκριμένη φορολογία από έναν νέο Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας.
Αλλαγές στα «πράσινα» τέλη
Τα κίνητρα της απόσυρσης παλαιών οχημάτων ισχύουν κανονικά και οι κάτοχοι οχημάτων με άδεια κυκλοφορίας προ του 2005 μπορούν να ακολουθήσουν τη διαδικασία που προβλέπεται στην τελευταία απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ λίγες ημέρες πριν από τη διεξαγωγή των πρόσφατων εκλογών.
Το μόνο που αναμένεται να αλλάξει είναι τα «πράσινα τέλη», τα οποία επιφέρουν πρόσθετη αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων που έχουν κυκλοφορήσει πριν από την 1η Ιανουαρίου 2005. Τα «πράσινα τέλη» επιβαρύνουν τα υφιστάμενα τέλη κυκλοφορίας κατά 50 ευρώ αν πρόκειται για οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει από 1ης Ιανουαρίου 2000 ως 31 Δεκεμβρίου 2004, κατά 100 ευρώ για οχήματα που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία από 1ης Ιανουαρίου 1996 ως 31 Δεκεμβρίου 2003 και κατά 150 ευρώ για οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει πριν από τις 31 Δεκεμβρίου 1995.
Ωστόσο προβλέπεται μείωση κατά 18 ευρώ για τα οχήματα σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, δηλαδή εκείνα που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία μετά την 1η Ιανουαρίου 2005.
Το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει σε συνεργασία με το νέο υπουργείο Περιβάλλοντος να διαμορφώσει τα νέα τέλη βάσει όχι μόνο της παλαιότητας αλλά και του κυβισμού, καθώς, όπως λέει, δεν μπορεί να επιβαρύνονται με το ίδιο ποσό ένα όχημα μεγάλου κυβισμού και ένα όχημα με κινητήρα π.χ. κάτω των 1.000 κυβικών εκατοστών.