Η Άγκυρα, αφού κοινοποίησε στην Αθήνα "πόρισμα" που κάνει λόγο για ευθύνες της Ελλάδας στην πτώση των F-16, ζητά τώρα να αποφανθεί με πραγματογνωμοσύνη η Συμμαχία ποιος έχει την ευθύνη του επεισοδίου. Στο αίτημά της ισχυρίζεται ότι οι νατοϊκοί δορυφόροι έχουν καταγράψει όλα τα απαιτούμενα στοιχεία του περιστατικού, που δείχνουν, όπως ισχυρίζεται, ότι αυτό συνέβη στα διεθνή ύδατα με υπαιτιότητα της ελληνικής πλευράς.
Η Άγκυρα έχει δικαίωμα να υποβάλει τέτοιο αίτημα, φέρνει όμως σε δύσκολη θέση την ηγεσία της Συμμαχίας, που παραδοσιακά δεν επιθυμεί να παίρνει θέση στις "διμερείς διαφορές" μεταξύ κρατών-μελών.
Οι κινήσεις της Τουρκίας στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ -υπενθυμίζεται ότι προηγήθηκε το θέμα του Άη Στράτη- όπως κι οι επαπειλούμενες έρευνές της για πετρέλαιο στο Αιγαίο, καταδεικνύουν ότι για την τουρκική ηγεσία οι ελληνοτουρκικές σχέσεις έχουν περάσει από τη φάση της ύφεσης και της προσέγγισης σε μια "ελεγχόμενη όξυνση".
Αντίστοιχα, το ίδιο ισχύει και για τις σχέσεις της Άγκυρας με την Κυπριακή Δημοκρατία -η πρώτη αρνείται ακόμη να ανοίξει λιμάνια και αεροδρόμια και η δεύτερη δεν ξεπαγώνει τον κανονισμό για το απευθείας εμπόριο με τους Τουρκοκυπρίους-, αλλά και με την Ευρωπαϊκή Ένωση.