Κορεσμένη ήδη σε πολλά σημεία εμφανίζεται η Αττική Οδός, εμφανίζοντας μάλιστα μεγάλα προβλήματα σε συγκεκριμένους κόμβους. Υπολογίζεται, μάλιστα, ότι ως το 2010 θα είναι πλήρως κορεσμένη στο τμήμα της από την Εθνική Οδό έως και τη Δουκίσσης Πλακεντίας. Τις παραπάνω διαπιστώσεις όλων όσοι την χρησιμοποιούν, επιβεβαίωσε και ο καθηγητής του ΕΜΠ Γιάννης Γκόλιας, κατά την εκδήλωση του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), με θέμα «Οδοιπορικό για τις μετακινήσεις στην Αθήνα της επόμενης δεκαετίας».
Οι συγκοινωνιολόγοι τόνισαν την πολύ δύσκολη κατάσταση που διαμορφώνεται στην Αθήνα σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό. Όπως ανέφεραν, κάθε χρόνο στο Λεκανοπέδιο κυκλοφορούν 150.000 νέα οχήματα και με τους ρυθμούς αυτούς το 2010 θα έχει κορεστεί στο 95% των οδικών αξόνων.
Πρόσθεσαν ακόμα ότι, κάθε μέρα υπάρχουν περίπου 30.000 αυτοκίνητα που σταθμεύουν παράνομα στην Αθήνα, τα οποία μαζί με τα χιλιάδες εγκαταλελειμμένα Ι.Χ., δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο το κυκλοφοριακό. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν μεταξύ άλλων την επέκταση της Αττικής Οδού και άλλων περιφερειακών οδικών αξόνων του Λεκανοπεδίου, τονίζοντας πως κάτι τέτοιο θα έδινε ανάσα για το διαρκώς επιδεινούμενο πρόβλημα.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και ο νέος υπουργός Μεταφορών Κώστας Χατζηδάκης, Στην παρέμβασή του τόνισε ότι πρόβλημα κυκλοφοριακού αντιμετωπίζουν όλες οι μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, ενώ στην Αθήνα το πρόβλημα αυτό είναι ιδιαίτερα οξυμένο. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργού, από το 1990 μέχρι σήμερα έχουν αυξηθεί κατά 130% τα Ι.Χ. στην Αθήνα.
Ωστόσο, ο κ. Χατζηδάκης ήταν αρνητικός στην λύση της επιβολής διοδίων στο κέντρο της Αθήνας, η οποία τέθηκε προς συζήτηση. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, «το θέμα είναι πολύ ευρύτερο και σοβαρό και γι' αυτόν τον λόγο είναι ανάγκη να το κουβεντιάσουμε εν εκτάσει και με προσοχή, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους και μέσω αυτών να κάνουμε καλύτερη την καθημερινότητα του Αθηναίου».