Σε γενναίες ανατιμήσεις εκτιμάται ότι θα οδηγηθούν τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, ως αποτέλεσμα των αυξημένων ορίων αποζημιώσεων για σωματικές βλάβες, που επιβάλει νέα κοινοτική οδηγία. Η χώρα μας καλείται να υιοθετήσει τη διάκριση είτε του 1 εκατ. ευρώ ανά θύμα, είτε των 5 εκατ. ευρώ ανά ατύχημα, όταν η σημερινή νομοθεσία προβλέπει όριο 500.000 ευρώ, ανεξαρτήτως του αριθμού των θυμάτων.
Το σχετικό προεδρικό διάταγμα που θα υιοθετεί την κοινοτική οδηγία αναμένεται να δοθεί προς διαβούλευση την προσεχή εβδομάδα. Ο Έλληνας νομοθέτης υιοθετεί την πρακτική που ακολούθησαν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, επιλέγοντας τη διάκριση ανά ατύχημα. Το όριο των 5 εκατ. ευρώ ανά ατύχημα μπορεί να λειτουργήσει ως ασπίδα προστασίας της αγοράς, σε περίπτωση πολύνεκρων ατυχημάτων. Από την άλλη μπορεί να ανοίξει το δρόμο για πολύ μεγάλες διεκδικήσεις, από την πλευρά συγγενών θυμάτων. Σε κάθε περίπτωση πάντως και τα δύο όρια φαίνεται πως θα υπερβούν τις αντοχές της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, καθώς μια ζημιά 5 εκατ. ευρώ, μπορεί να οδηγήσει μία εταιρεία ακόμη και σε πτώχευση. Η προοπτική των αυξήσεων λοιπόν πρέπει να θεωρηθεί δεδομένη.