Κλείνει από τον Φεβρουάριο και για έξι μήνες το τμήμα του Μετρό από την Εθνική Άμυνα έως το Αεροδρόμιο, προκειμένου να κατασκευασθούν οι τρεις σταθμοί που υπολείπονται σε Χολαργό, Νομισματοκοπείο και Αγία Παρασκευή. To επιβατικό κοινό θα επιδιωχθεί να εξυπηρετηθεί με δρομολόγια που θα πραγματοποιούνται με λεωφορεία και με τον προαστιακό.
Ο σταθμός του Νομισματοκοπείου αναμένεται να λειτουργήσει το καλοκαίρι του 2008, ενώ η λειτουργία των άλλων δύο προγραμματίζεται για το 2009. Το ίδιο έτος θα λειτουργήσει και η επέκταση στο Ελληνικό, αυξάνοντας σημαντικά την επιβατική κίνηση του Μετρό, που σήμερα ανέρχεται περίπου σε 650.000 επιβάτες την ημέρα.
Προβληματισμός για το ωράριο
Εντωμεταξύ προβληματισμός επικρατεί στην ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας) για το ενδεχόμενο επέκτασης του ωραρίου λειτουργίας δύο μέρες την εβδομάδα, ακόμη και σε πιλοτικό επίπεδο. Ειδικότερα, εκφράζονται ανησυχίες για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών μετά τη δίωρη επέκταση κάθε Παρασκευή και Σάββατο, καθώς η «βαριά» συντήρηση των γραμμών θα πρέπει να πραγματοποιείται μέσα σε πέντε ημέρες από επτά που γίνεται σήμερα. Ο περιορισμός των ωρών που θα διατίθεται το σύστημα για συντήρηση εκτιμάται ότι θα στερήσει περίπου το 14% του συνόλου της συντήρησης. Σε επίπεδο κόστους, σύμφωνα και με τη σχετική μελέτη που παρέδωσε η διοίκηση στο υπουργείο Μεταφορών, υπολογίζεται ότι η περαιτέρω λειτουργία του Μετρό μετά τις 12 τα μεσάνυχτα, κάθε Παρασκευή και Σάββατο, θα στοιχίσει στην ΑΜΕΛ περίπου 300.000 ευρώ τον μήνα. Επισημαίνεται ότι περίπου τα 2/3 του κόστους θα αφορά στην αμοιβή των εργαζομένων, ενώ κύκλοι της ΑΜΕΛ επισημαίνουν ότι σε περίπτωση που η νυχτερινή λειτουργία παγιωθεί και πέραν του πιλοτικού σταδίου, κρίνεται απαραίτητη η πρόσληψη περίπου 45 τεχνικών.
Η καλύτερη περίοδος για την εφαρμογή της δίμηνης πιλοτικής επέκτασης του ωραρίου του Μετρό κρίνεται από τη διοίκηση το διάστημα του Φεβρουαρίου – Μαρτίου 2008, οπότε και θα είναι κλειστό το τμήμα του Μετρό από την Εθνική Άμυνα έως το αεροδρόμιο λόγω της κατασκευής του σταθμού στην Αγία Παρασκευή. Σημειώνεται επίσης ότι κατά τη νυχτερινή λειτουργία του Μετρό δεν θα λειτουργούν όλοι οι σταθμοί, παρά μόνο όσοι παρουσιάσουν έντονη «ζήτηση».
Εν τω μεταξύ, τις τελευταίες 15 ημέρες εκτελούνται δοκιμές ενός νέου αυτόματου συστήματος λειτουργίας (Automatic Train Operation – ATO), το οποίο βελτιώνει τη χρονο-απόσταση διέλευσης των συρμών (μπορεί να φτάσει έως και 1 λεπτό), ενώ έχει ως αποτέλεσμα και σημαντικό ενεργειακό κέρδος. Το ΑΤΟ θα είναι έτοιμο να τεθεί σε εφαρμογή ύστερα από δύο μήνες δοκιμών, περίπου.