Αντιθέτως, σε επίπεδο μητρικής εταιρείας, ο τζίρος υποχώρησε κατά 21,62%, στα 66,07 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 43,30%, στα 11,79 εκατ. ευρώ και τα EBITDA περιορίσθηκαν κατά 43,30%, στα 11,79 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, η ύφεση στα μεγέθη της μητρικής οφείλεται στο γεγονός ότι τα περισσότερα κατασκευαστικά έργα που έχει αναλάβει βρίσκονται σε αρχικό στάδιο και επιδεικνύουν χαμηλούς ρυθμούς εκτέλεσης. Σημειώνεται ότι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων της Μηχανικής ανερχόταν, στο τέλος του 2006, στα 450 εκατ. ευρώ, ενώ σήμερα υπερβαίνει τα 600 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τα επόμενα σχέδια του Ομίλου, ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρόταση που κατέθεσε πρόσφατα ο πρόεδρος της Μηχανικής Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, η οποία αφορά στην κατασκευή ενός νέου αγωγού φυσικού αερίου Ρωσίας – Βουλγαρίας – Ελλάδας – Ιταλίας. Σύμφωνα με την πρόταση, ο συγκεκριμένος αγωγός θα ξεκινά από τον τερματικό σταθμό της Ρωσίας, στη Μαύρη Θάλασσα -απ’ όπου ξεκινά και ο αγωγός Blue Stream- και υποθαλασσίως θα οδεύει μέχρι το Μπουργκάς. Από εκεί, παράλληλα με τον πετρελαιαγωγό, θα συναντά τον αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδας – Τουρκίας, στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης.