Πολύ άσχημη και πεσμένη χαρακτηρίζουν την αγοραστική κίνηση οι έμποροι στην Πεύκη, οι οποίοι είδαν πολύ μικρή άνοδο στις πωλήσεις, τόσο κατά τη διάρκεια των εορτών όσο και την περίοδο των πρώτων ημερών των εκπτώσεων.
Από τη μεριά του Εμπορικού Συλλόγου, πάντως, η πρόεδρος Χριστίνα Παπαρούπα (φωτό) υποστηρίζει ότι το σημαντικό είναι ότι οι κάτοικοι της Πεύκης έχουν τη διάθεση να επενδύσουν στην τοπική αγορά.
Τα περισσότερα μαγαζιά της Πεύκης έχουν ήδη αναρτήσει επιγραφές με μεγάλες εκπτώσεις, προκειμένου να προσελκύσουν το αγοραστικό κοινό, ωστόσο, την είσοδό τους περνούν μόνο λίγοι περαστικοί, οι οποίοι, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η κ. Αθηνά Στοφάκη, καταστηματάρχης γυναικείων εσωρούχων, «ζητάνε τρελά πράγματα. Τέτοιο παζάρι δεν γίνεται ούτε στην Αίγυπτο».
Πιο συγκεκριμένα, τονίζει ότι οι πελάτες αντιμετωπίζουν τους εμπόρους με τέτοιον τρόπο, ώστε να αισθάνονται ότι τους εκβιάζουν, καθώς ακούγονται εκφράσεις του τύπου, «σε τέτοια τιμή θέλω να μου δώσεις το προϊόν, αλλιώς φεύγω».
Σε ό,τι αφορά τις εκπτώσεις, ο κ. Μιχάλης Μπιλήρης, καταστηματάρχης χαλιών, αναφέρει ότι η αγοραστική κίνηση είναι ιδιαίτερα πεσμένη, ενώ ο κ. Πλατυπόδης, που διατηρεί κατάστημα οπτικών δηλώνει με γλαφυρό τρόπο ότι «η κατάσταση είναι… κλάψτε τα», καθώς δεν υπάρχουν πελάτες, ακόμα και αν οι εκπτώσεις φέτος είναι πολύ μεγαλύτερες σε σύγκριση με πέρυσι.
Η απογοήτευσή τους μάλιστα είναι ακόμα πιο μεγάλη, όταν παραδέχονται ότι είχαν υποκύψει στις «σιωπηλές εκπτώσεις ήδη από την περίοδο των εορτών, χωρίς όμως να υπάρξει ουσιαστική άνοδος στις πωλήσεις», όπως αναφέρει η κ. Κλειώ Ηλιοπούλου, καταστηματάρχης παιδικών ρούχων.
Επίσης, τίθεται και το ζήτημα αλληλοβοήθειας και υποστήριξης μεταξύ των εμπόρων, η οποία όπως φαίνεται είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Η κ. Ηλιοπούλου αναφέρει: «Όταν οι μισοί έμποροι κατέβασαν τα προϊόντα τους στη μισή τιμή ήδη από τα Χριστούγεννα, τότε αναγκαστικά ακολουθήσαμε και οι υπόλοιποι». Την ίδια άποψη διατυπώνει και η κ. Αθηνά Στοφάκη, καταστηματάρχης γυναικείων εσωρούχων: «Η αγορά της Πεύκης δεν είναι συναδελφική. Οι έμποροι δεν έχουν αλληλεγγύη μεταξύ τους αλλά προτιμούν να κινούνται αυτόνομα».
Οι λόγοι της μειωμένης κίνησης
Σε ερώτηση σχετικά με το λόγο που έχει μειωθεί κατακόρυφα η αγοραστική κίνηση, οι έμποροι της Πεύκης απαντούν ότι οφείλεται στη λειτουργία των μεγάλων εμπορικών κέντρων στα Βόρεια Προάστια. Ο κ. Πλατυπόδης, καταστηματάρχης οπτικών, αναφέρει: «Προφανώς, δεν υπάρχουν πελάτες, επειδή προτιμούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους εκεί πέρα».
Επίσης, η κ. Αθηνά Στοφάκη, καταστηματάρχης εσωρούχων, δηλώνει: «Σίγουρα θα μας φάνε τα μεγάλα κεφάλια, καθώς τα μεγάλα εμπορικά κέντρα όλο και αυξάνονται στην περιοχή των Βορίων Προαστίων». Οι έμποροι τονίζουν ότι ξέρουν το προτέρημα που έχουν τα μεγάλα εμπορικά κέντρα καθώς μπορούν να προσφέρουν ποικιλία στα είδη αγοράς και ψυχαγωγία την ίδια στιγμή. «Ο κόσμος σκέφτεται ότι είναι προτιμότερο να πάω σε ένα εμπορικό κέντρο, όπου μετά θα πάω να πιω και το καφεδάκι μου», σχολιάζει η κ. Στοφάκη.
Διχογνωµία για τη bonus card
Με μεγάλο ενθουσιασμό είχε παρουσιαστεί η προώθηση της νέας εκπτωτικης κάρτας (bonus card) που θα λειτουργούσε για τα καταστήματα της Πεύκης κατά τη διάρκεια της συνάντησης του εμπορικού συλλόγου πριν από τα Χριστούγεννα, χωρίς όμως να έχει κάνει ακόμα την εμφάνισή της.
Σε ερώτηση της «ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ» σχετικά με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η διανομή της, η πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Πεύκης Χριστίνα Παπαρούπα απαντά ότι θα ξεκινήσει μετά τον Μάρτιο και δηλώνει αισιόδοξη για την πορεία της καθώς, όπως υποστηρίζει, οι κάτοικοι έχουν τη διάθεση να επενδύσουν στη γειτονιά τους.