Προβληματισμός επικρατεί στο διοικητικό επιτελείο του ΟΤΕ, καθώς τα πρόσφατα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) δείχνουν ότι η πρωτοκαθεδρία του Οργανισμού στις ευρυζωνικές συνδέσεις αρχίζει να… διαβρώνεται από τους ανταγωνιστές του. Γεγονός που αναγκάζει τη διοίκηση του μεγάρου της Λ. Κηφισιάς να καταστρώνει φθινοπωρινά σχέδια για να «απαντήσει» στους εναλλακτικούς παρόχους.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΤΤ για το δεύτερο φετινό τρίμηνο, οι ευρυζωνικές συνδέσεις του ΟΤΕ μπορεί να ξεπέρασαν τις 30.000, ωστόσο δεν του εξασφάλισαν την «πρωτιά», η οποία και πέρασε στην hellas online. Είναι, επίσης, αξιοσημείωτο ότι συνολικά οι εναλλακτικές τηλεπικοινωνιακές εταιρείες εμφάνισαν -στο παραπάνω διάστημα- 80.000 έως 90.000 νέες συνδέσεις, μεταξύ των οποίων και αυτές που αφορούν σε γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Βέβαια, πάντα με βάση τα στοιχεία της ΕΕΤΤ, ο ΟΤΕ εξακολουθεί να διατηρεί τη «μερίδα του λέοντος» στη συγκεκριμένη αγορά (πάνω από 55%), καθώς στο τέλος Ιουνίου είχε στο ενεργητικό του περισσότερες από 1,75 εκατομμύρια ευρυζωνικές συνδέσεις, με τον δεύτερο (την εταιρεία Forthnet) να ακολουθεί με μερίδιο αγοράς κοντά στο 14%. Τα υπόλοιπα μερίδια αγοράς μοιράζονται οι hellas online (11,5% έως 12%), Tellas (8%), On Telecoms (6%), ενώ ένα 3% αναλογεί στις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου.
Παρ’ όλα αυτά, αν αναλογισθεί κάποιος ότι το αντίστοιχο μερίδιο του ΟΤΕ το 2008 ήταν πάνω από το 60%, αντιλαμβάνεται ότι οι πιέσεις που δέχεται από τον ανταγωνισμό μόνο αμελητέες δεν μπορούν να θεωρηθούν. Κάτι που, εξάλλου, αντιλαμβάνεται και η διοίκηση του Οργανισμού, η οποία αφενός αναγνωρίζει τη μείωση των μεριδίων στο ADSL, αφετέρου εκφράζει την πεποίθηση ότι η κατάσταση αυτή θα διαφοροποιηθεί από Σεπτέμβριο.
Με δεδομένο ότι το επιτελείο του ΟΤΕ εστιάζει τη μείωση των μεριδίων στις υψηλότερες τιμές, σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, η αγορά «μεταφράζει» τις σχετικές δηλώσεις των διοικητικών στελεχών του Οργανισμού ως προμήνυμα για το «ρίξιμο» στην αγορά νέων πακέτων εκ μέρους του ΟΤΕ κατά το προσεχή φθινόπωρο.
Το σίγουρο είναι ότι το παιχνίδι σε ό,τι αφορά τις ευρυζωνικές συνδέσεις «σκληραίνει» και οι «παίκτες» της συγκεκριμένης αγοράς θα διεκδικήσουν δυναμικά, ο καθένας για τον εαυτό του, όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από την εγχώρια «πίτα», η οποία μάλιστα έχει ακόμη πολλά περιθώρια ανάπτυξης. Από την άλλη, όσο σκληραίνει ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων, αυξάνουν και οι ελπίδες για τον καταναλωτή να απολαύσει στο μέλλον ακόμη φθηνότερες υπηρεσίες ADSL.
Θάνος Σταθόπουλος