H πτώση στη ζήτηση για επαγγελματικό έπιπλο, κυρίως λόγω της ύφεσης στον χώρο των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, που απαρτίζουν το κυρίως πελατολόγιο, η αναμόρφωση των δικτύων καταστημάτων Entos, αλλά και η στρατηγική σημαντικής μείωσης των τιμών επίπλων λιανικής πίεσε τις πωλήσεις και τ’ αποτελέσματα του ομίλου της Sato κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο.
Έτσι, ο κύκλος εργασιών υποχώρησε στα 37,8 εκατ. ευρώ, από 49,5 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο του 2008, ενώ η λειτουργική κερδοφορία κινήθηκε σε αρνητικό έδαφος και συγκεκριμένα στα -2,678 εκατ. ευρώ, από 4,806 εκατ. ευρώ στο περσινό εξάμηνο. Αντίστοιχη πτώση σημείωσαν και τα μετά φόρων αποτελέσματα, που διαμορφώθηκαν στα -7,5 εκατ. ευρώ, από -601.000 ευρώ.
Αν και η όμιλος αναμένει αναθέρμανση στην κίνηση της αγοράς κατά το δεύτερο εξάμηνο της τρέχουσας χρονιάς, αυτό είναι κάτι που μένει ν’ αποδειχθεί, αφού -για παράδειγμα- οι επενδύσεις σε νέα κτήρια γραφείων και οι επεκτάσεις των επιχειρήσεων παραμένουν υποτονικές. Την ίδια στιγμή, οι νέες παραγγελίες που αναμένονται από τις θυγατρικές στη Γερμανία και την Τουρκία δεν φαίνεται ότι θα επηρεάσουν θεαματικά τον συνολικό τζίρο, λόγω της μικρής μέχρι σήμερα συμμετοχής στα μεγέθη του ομίλου.
Παρ’ όλα αυτά, η διοίκηση της Sato σκοπεύει να εμμείνει στην πολιτική των χαμηλών τιμών, πιστεύοντας ότι μεσοπρόθεσμα η αύξηση της επισκεψιμότητας και του μεριδίου αγοράς θ’ αποτυπωθεί στ’ αποτελέσματα του ομίλου.
Επίσης, προχωρεί στο κλείσιμο τριών σημείων πώλησης του δικτύου Entos (το ένα στην Αθήνα) και το άνοιγμα ενός νέου στον Άλιμο.
Βάρος θα δοθεί από τη Sato και στον περιορισμό του λειτουργικού κόστους. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η λειτουργία του νέου κέντρο logistics, αλλά και η μεταφορά της έδρας της εισηγμένης στην Ελευσίνα. Όσο για το ιδιόκτητο ακίνητο στο Μαρούσι, το οποίο και θα απελευθερωθεί, η διοίκηση σχεδιάζει να προχωρήσει μελλοντικά στην αξιοποίησή του.
Τέλος, η Sato θα συνεχίσει το εκτεταμένο πρόγραμμα δαπανών, τόσο στον όμιλο όσο και στις θυγατρικές. Πολιτική, εξάλλου, που ακολούθησε και στο πρόσφατο παρελθόν, προχωρώντας σε αναμόρφωση των καταστημάτων κι αλλάζοντας το προϊοντικό μείγμα, συμπεριλαμβάνοντας και είδη οικιακού εξοπλισμού. Μεγάλες επενδύσεις πραγματοποιήθηκαν, επίσης, και στην αλυσίδα Entos, η οποία και θεωρείται ως η «ατμομηχανή» του ομίλου στον τομέα της λιανικής.
Βέβαια, όλες οι παραπάνω κινήσεις θ’ αρχίσουν ν’ αποδίδουν από τη στιγμή που και η ίδια η αγορά θ’ αποκτήσει θετικότερη ψυχολογία και άρα… διάθεση για επενδύσεις.
Θάνος Σταθόπουλος