Άμεση επίδραση στον εμπορικό κόσμο του Χαλανδρίου έχουν οι δυσοίωνες προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Πτώση της κίνησης στις εκπτώσεις και «λουκέτα» στην τοπική αγορά. Τι υποστηρίζουν οι καταστηματάρχες.
Το αρνητικό κλίμα, σε συνδυασμό με την ανακοίνωση των νέων μέτρων από την κυβέρνηση, είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του τζίρου των καταστημάτων του εμπορικού κέντρου στην περίοδο των εκπτώσεων, σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Όπως υποστηρίζουν οι καταστηματάρχες, η πτώση των πωλήσεων κατά τη διάρκεια των φετινών εκπτώσεων ήταν αισθητή, ενώ οι ίδιοι κάνουν λόγο για σημαντική συρρίκνωση γενικότερα της επισκεψιμότητας στο ιστορικό-εμπορικό κέντρο της πόλης το τελευταίο διάστημα. Το γεγονός ότι ο Μάρτιος, κατά τα λεγόμενα των εμπόρων, είναι «νεκρός μήνας», παρά το ότι είναι περίοδος προσφορών, επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την ήδη δυσχερή θέση στην οποία βρίσκονται.
Ενδεικτική της νέας κατάστασης που διαμορφώνεται είναι η συνεχής αύξηση των καταστημάτων του Χαλανδρίου που αλλάζουν ιδιοκτήτες ή βάζουν «λουκέτο», ενώ με μια βόλτα στους πιο κεντρικούς δρόμους της πόλης, αλλά και στα κτήρια των εμπορικών κέντρων, μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι ολοένα και περισσότεροι χώροι παραμένουν ξενοίκιαστοι. Ωστόσο, παρά τα προαναφερόμενα, δεν λείπουν και οι έμποροι που δηλώνουν ότι η κίνηση στα καταστήματά τους παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με την περσινή χρονιά.
«Η χειρότερη σεζόν εδώ και 30 χρόνια»
Για τη «χειρότερη χρονιά των τελευταίων 30 ετών» κάνει λόγο ο ιδιοκτήτης καταστήματος υποδημάτων στην οδό Χαϊμαντά Χρήστος Σταματάκης. Όπως σημειώνει, η μείωση της αγοραστικής κίνησης κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων σε σχέση με πέρυσι ήταν αισθητή, ενώ το γεγονός ότι η πτωτική τάση διαρκεί εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια, έχει φέρει σε πολύ δύσκολη κατάσταση τους περισσότερους εμπόρους. Όσο για την αύξηση του Φόρου Προστιθεμένης Αξίας (ΦΠΑ), αυτή, σύμφωνα με τον κ. Στατματάκη θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τους καταστηματάρχες, οι οποίοι και θα «απορροφήσουν» το επιπλέον κόστος.
«Οι καταναλωτές είναι μαγκωμένοι, ιδιαίτερα μετά την ανακοίνωση των νέων μέτρων», επιβεβαιώνει και η κ. Μαρία, υπεύθυνη καταστήματος ένδυσης. «Ο τζίρος κινήθηκε σε αισθητά πιο χαμηλά επίπεδα από την προηγούμενη χρονιά και με όλα αυτά που ακούγονται, ο κόσμος δεν βγαίνει να ψωνίσει», συμπληρώνει.