Πτώση του τζίρου σε σχέση με πέρσι σημειώθηκε, κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, αλλά και στη συνέχεια, σε όλα τα καταστήματα της πόλης. Οι έμποροι υποστηρίζουν, ότι οι εκπτώσεις δεν περιορίζονται πλέον σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αλλά ισχύουν καθ’όλη τη διάρκεια του χρόνου, έστω και με τη μορφή προσφορών.
Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη καταστήματος ειδών δώρου και χαρτικών Γιάννη Χασαπάκη και την υπάλληλο καταστήματος παιδικών ρούχων Αγαθή Δημητριάδη, «οι καταναλωτές πλέον θεωρούν δεδομένο το δώρο ή την καλύτερη τιμή στα εμπορεύματα και μάλιστα οι περισσότεροι την απαιτούν».
Επίσης, ο κ. Χασαπάκης ισχυρίζεται ότι ο κόσμος έχει σταματήσει να αγοράζει το περιττό και επικεντρώνεται στην ικανοποίηση μόνο των βασικών του αναγκών.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, η άσχημη οικονομική κατάσταση της χώρας έχει υπερτονιστεί από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, τα οποία «τρομοκρατούν τον κόσμο. Η ψυχολογία του πελάτη πέφτει, ειδικά από την τηλεόραση, που τον πείθει ότι ζει έναν εφιάλτη». Επομένως, σύμφωνα με τον ίδιο, «η στάση που τηρούν τα μέσα Μαζικής Ενημέρωσης είναι εξαιρετικά αρνητική για τους εμπόρους». Παράλληλα αναφέρει ότι «κάποιοι επωφελούνται από την ανησυχία του κόσμου, όμως η Ελλάδα θα καταφέρει να ορθοποδήσει και μέσα από αυτή την αντιξοότητα, όπως το έχει καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια».
Θετικό, πάντως, εκτιμά το γεγονός, ότι σε γενικές γραμμές οι δημότες επιλέγουν την αγορά της Λυκόβρυσης για τις καθημερινές ανάγκες τους, εκτός από τις περιπτώσεις που αναζητούν κάτι εξεζητημένο.
Όσον αφορά στην αύξηση του ΦΠΑ, ο ίδιος έχει αποφασίσει να την «απορροφήσει» για να μη μετακυλισθεί στους πελάτες.
Σε διαφορετικό μήκος κύματος κινείται η κ. Δημητριάδη, η οποία δηλώνει ότι «η καινούργια παραλαβή μας είναι με το 19% και δεν γνωρίζω πώς θα κινηθούμε μελλοντικά».
Παρόμοια, η ιδιοκτήτρια καταστήματος εσωρούχων Ασημίνα Σακομίτρο και η ιδιοκτήτρια κοσμηματοπωλείου Ελένη Ευσταθίου, υποστηρίζουν ότι δεν γνωρίζουν ακόμη πώς θα κινηθούν σε αυτό το θέμα. Μάλιστα, η κ. Ευσταθίου έθεσε το ζήτημα της αύξησης του 10% στο μέταλλο, το οποίο ενδεχομένως να επηρεάσει την αγοραστική κίνηση στην κατηγορία του κοσμήματος.
Όσον αφορά στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου και δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας Δημήτρης Πετρόπουλος, δηλώνει ότι «η αύξηση του ΦΠΑ ήταν αμελητέα, αφού αυξήθηκε από 9% σε 10%». Σχολιάζοντας τη στάση των καταναλωτών στις δεδομένες οικονομικές συγκυρίες, σημειώνει ότι «η μόνη διαφορά είναι ότι οι πελάτες όχι μόνο ζητούν την απόδειξη, αλλά ρωτούν αν περίσσεψε και καμία άλλη».
Αμάλθεια Καραλή