«Σας ικετεύουμε, δώστε αισιόδοξα μηνύματα. Οι μικρομεσαίοι έμποροι καταρρέουν», έγραφε πριν λίγους μήνες η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πεύκης Χριστίνα Παπαρούπα στην επιστολή της προς το υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης, από το οποίο έλαβε τη μονολεκτική απάντηση: «Ευχαριστούμε για την επικοινωνία».
Η κ. Παπαρούπα, μιλώντας στην AΜΑΡΥΣΙΑ για την εικόνα που υπάρχει στην αγορά της πόλης, δήλωσε ότι φέτος η αγοραστική κίνηση ήταν αισθητά χαμηλότερη από πέρσι, γεγονός το οποίο απέδωσε στα μηνύματα που δέχονται οι καταναλωτές από τις κυβερνήσεις και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
«Έχει δημιουργηθεί πανικός στους καταναλωτές, ο οποίος τις περισσότερες φορές είναι αδικαιολόγητος» υποστήριξε, φέρνοντας ως παράδειγμα την Πεύκη, «όπου δεν υπήρξαν δραματικές ή και καθόλου αλλαγές στα εισοδήματα των κατοίκων. Παρόλα αυτά, οι κάτοικοι είναι ιδιαίτερα διστακτικοί στις αγορές τους».
Εκτιμώντας την κατάσταση, λοιπόν, η κ. Παπαρούπα δήλωσε ότι «το πρόβλημα που έχουν αποκτήσει οι περισσότεροι Έλληνες δεν είναι οικονομικό όσο ψυχολογικό, εξαιτίας της τρομοκρατίας από τα ΜΜΕ». Βέβαια, η κ. Παπαρούπα παραδέχθηκε ότι υπάρχουν διαφορές από περιοχή σε περιοχή και ότι σε ορισμένες η οικονομική κρίση «χτύπησε» πιο έντονα από ό,τι άλλες.
Όσον αφορά τις εκπτώσεις, υποστήριξε ότι ο κόσμος ανταποκρίθηκε κατά το πρώτο δεκαήμερο, στη συνέχεια υπήρξε μια… παύση λόγω των διακοπών του Αυγούστου και έπειτα η αγορά επανήλθε, προς τα τέλη του περασμένου μήνα. Αισιόδοξο, πάντως, είναι το γεγονός, ότι στην Πεύκη, πλην ενός, δεν έχουν κλείσει καταστήματα, όπως συνέβη στο γειτονικό Μαρούσι.
Απολογισμός του πρώτου Φεστιβάλ
«Τονωτική ένεση» για τους καταστηματάρχες αποτέλεσε, σύμφωνα με την πρόεδρο, το 1ο Εμπορικό Φεστιβάλ Πεύκης, το οποίο πραγματοποιήθηκε για μια εβδομάδα στις αρχές του καλοκαιριού.
Η πρόεδρος υποστήριξε ότι «το Φεστιβάλ πήγε εξαιρετικά. Ο κόσμος είχε έντονη συμμετοχή στις εκδηλώσεις και εξαργύρωσε τους πόντους στα καταστήματά μας». Την προσπάθεια υποστήριξαν και ετεροδημότες από Λυκόβρυση, Μαρούσι, Νέα Ερυθραία και Ηράκλειο.
Σύμφωνα με την κ. Παπαρούπα, μέσω του Φεστιβάλ οι καταστηματάρχες κατάφεραν να δώσουν ένα μήνυμα στους καταναλωτές ότι «είμαστε εν ζωή», ενώ παράλληλα ενθαρρύνθηκαν και οι ίδιοι, επειδή είδαν κόσμο να κυκλοφορεί στα μαγαζιά τους. Επίσης, μετά το πέρας του Φεστιβάλ, ορισμένοι καταστηματάρχες εγγράφηκαν στον σύλλογο.