Περίπου 8 στις 10 ασφαλιστικές επιχειρήσεις έχουν διαπιστώσει περιπτώσεις απάτης που όμως δεν είναι σε θέση να τεκμηριώσουν, προκύπτει από έρευνα της Deloitte με θέμα την ασφαλιστική απάτη. Η έρευνα διενεργήθηκε σε δείγμα 51 ασφαλιστικών επιχειρήσεων. Σύμφωνα με την έρευνα οι περισσότερες ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες έχουν κώδικα δεοντολογίας και πολιτικές, στις οποίες ορίζεται επαρκώς η έννοια της απάτης, ενώ οι πιο συνήθεις μορφές απάτης που παρατηρούνται στην ασφαλιστική αγορά είναι η εικονική ζημιά και η υπερκοστολόγηση του ποσού αποζημίωσης.
Τα περισσότερο αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση της απάτης είναι ο έλεγχος και συγκεκριμένα η ύπαρξη κατάλληλων και σωστά σχεδιασμένων δικλείδων ασφαλείας, καθώς και η συνεχής εκπαίδευση των υπαλλήλων. Σκοπός της έρευνας ήταν να αποσαφηνιστούν οι λόγοι για τους οποίους έχει αναπτυχθεί το φαινόμενο της ασφαλιστικής απάτης, καθώς και να διατυπωθούν προτάσεις για την αντιμετώπισή του.
Η κρίση… αυξάνει τα περιστατικά απάτης
Η Δέσποινα Ξενάκη, Insurance Leader της Deloitte Ελλάδος, με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας τόνισε ότι η δύσκολη οικονομική συγκυρία στη χώρα οδηγεί σε αύξηση των κρουσμάτων ασφαλιστικής απάτης. Συγκεκριμένα σχολίασε: «Η έρευνα χαρτογραφεί τις μορφές της απάτης στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Η απάτη αποτελεί χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσης, αλλά η οικονομική κρίση δίνει χώρο για την αύξηση των περιστατικών.
Οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα τον κίνδυνο της απάτης, με την ενδυνάμωση του εσωτερικού ελέγχου, με την αξιοποίηση μηχανογραφικών εργαλείων ανάλυσης δεδομένων (Data Analytics) ώστε έγκαιρα να προλάβουν περιπτώσεις απάτης και να εφαρμόσουν αποτελεσματικές δικλείδες ελέγχου, ελαχιστοποιώντας έτσι την έκθεσή τους στον λειτουργικό κίνδυνο με τα σχετικά οικονομικά κόστη».