Στο προσκήνιο έρχεται ξανά το έργο της επέκτασης της Λεωφ. Κύμης, της σήραγγας δηλαδή που θα είναι η μεγαλύτερη στην πρωτεύουσα και θα δώσει τέλος στην κυκλοφοριακή ασφυξία που σημειώνεται σε ένα κομμάτι της Αττικής Οδού.
Με απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, Τεχνικός Σύμβουλος για την παρακολούθηση της εκπόνησης των μελετών του Αναδόχου του έργου «Ολοκλήρωση Λ. Κύμης στο τμήμα: Αττική Οδός (Α/Κ Κύμης) έως Ε.Ο.Α1 (Α/Κ Καλυφτάκη)”» αναδείχθηκε η Planet, επικρατώντας με βαθμολογία 100 των Hill International και ΣΑΛΦΩ με 83,44 και 92,89 αντίστοιχα.
Η επέκταση της Λεωφ. Κύμης αποτελεί ένα έργο που βρίσκεται ένα βήμα πριν τη συμβασιοποίηση.
Εκκρεμεί η ολοκλήρωση του διαγωνισμού ο οποίος αυτή τη στιγμή έχει «παγώσει» μιας και απομένει η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας στην προσφυγή που κατέθεσε ο Δήμος Ηρακλείου.
Όσον αφορά την προσφυγή, ο Δήμος Ηρακλείου ζητά η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης να γίνει με «σκεπαστό» το κομμάτι της συνέχειας της λεωφόρου που θα διέρχεται από το Ηράκλειο. Με αυτό τον τρόπο επιδιώκεται να αποφευχθεί, όπως υποστηρίζεται, η διχοτόμηση της πόλης στο τμήμα αυτό.
Ουσιαστικά και εδώ μιλάμε για τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων με τους οποίους πραγματοποιήθηκε ο διαγωνισμός και η εκδίκαση έχει προγραμματιστεί για τις 14 Νοεμβρίου.
Το έργο, προϋπολογισμού 245 εκατ. ευρώ έχει ως προσωρινό ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και η προθεσμία εκτέλεσης των εργασιών ορίστηκε σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Εφόσον, δηλαδή, πέσουν οι υπογραφές εντός του 2024, το έργο θα είναι έτοιμο το 2028.
Αντικείμενο του δημόσιου έργου, που θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια των Δήμων Λυκόβρυσης-Πεύκης, Ηρακλείου και Κηφισιάς, είναι η ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης, στο τμήμα από την Αττική Οδό έως τον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη), που αφορά στην μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ.
Η ολοκλήρωση με την σύνδεση ΕΟ Νο1 κόμβου Καλυφτάκη αποτελεί αντικείμενο της Σύμβασης προαίρεσης. Το συνολικό μήκος του έργου εκτιμάται σε 4,2 χλμ. μαζί με την προαίρεση.
Σημειώνεται ότι περιλαμβάνεται σήραγγα 2,4 χλμ., η οποία θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη (ενδεικτικού μήκους 1,25 χλμ). μέχρι την οδό Κανάρη στο κέντρο της Πεύκης και με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut & Cover) για ακόμα 1,15 χλμ. μέχρι την οδό Χαλκίδος στην Πεύκη.
Η επέκταση εκτιμάται πως θα δώσει λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται στις γειτονικές περιοχές, καθώς υπολογίζεται πως θα χρησιμοποιείται από περίπου 35.000 οδηγούς ημερησίως, ενώ θα ενώ θα βελτιωθεί η πρόσβαση από τα Βόρεια Προάστια στην Εθνική.
Με το συγκεκριμένο έργο θα δημιουργηθεί μία νέα έξοδος προς την Εθνική Οδό στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα γλιτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης.