● Η οδός Χρυσανθέμων μονοδρομείται από την οδό Ελ. Βενιζέλου προς και μέχρι την οδό Πρασίνου Λόφου και από την Ελ. Βενιζέλου προς και μέχρι τη Λ. Ηρακλείου.
● Η οδός Κουντουριώτου μονοδρομείται από την οδό Κων. Παλαιολόγου προς και μέχρι την οδό Χρυσανθέμων.
● Η οδός Ηλέκτρας Αποστόλου μονοδρομείται από την οδό Ελ.Βενιζέλου προς και μέχρι την οδό Κουντουριώτου.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η σήμανση των πεζοδρόμων θα γίνει με πληροφοριακές πινακίδες και όχι με μπάρες. Επίσης, προβλέπεται η μεταφορά της λαϊκής αγοράς επί της οδού Ελ. Βενιζέλου, από την οδό Χρυσανθέμων μέχρι την οδό Μαραθώνος, καθώς και η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων των οδών Πρασίνου Λόφου, Ευτυχίας και Πεύκων στα τμήματα που θα είναι μονοδρομημένα.
Τέλος, άλλη μια σημαντική ρύθμιση που προτείνεται είναι η διεύρυνση της πλατείας Κολοκοτρώνη (κεντρική πλατεία), μέσω της κάλυψης του μικρού θεάτρου με μια ελαφρά μεταλλική κατασκευή και η δημιουργία ενός άξονα κίνησης των πεζών και των ποδηλάτων στη διαδρομή των οδών Μελ. Μερκούρη – Μαρ. Αντύπα. Μάλιστα, όπως αναφέρεται στη μελέτη, ζητήθηκε η σύμφωνη γνώμη των ΗΣΑΠ, ώστε η μεταλλική κατασκευή να επεκταθεί και να συμπεριλάβει την κατασκευή και πρόσθετης μεταλλικής γέφυρας, πάνω από το σημερινό κλιμακοστάσιο, «ώστε να επιτευχθεί η διέλευση της διαμπερούς κυκλοφορίας οχημάτων, συνδέοντας την οδό Μ. Μερκούρη με την οδό Μ. Αντύπα».
Συνεργασία με Νέα Ιωνία για το Κάτω Ηράκλειο
Εν τω μεταξύ στο τραπέζι του διαλόγου κάθισαν οι Δήμοι Ηρακλείου και Νέας Ιωνίας προκειμένου να συνεργαστούν για τη διευθέτηση των διαδημοτικών κυκλοφοριακών ζητημάτων. Συγκεκριμένα, συνάντηση πραγματοποιήθηκε για το θέμα μεταξύ των δύο δημάρχων, Ηρακλείου Σταύρου Γεωργόπουλου και Νέας Ιωνίας Γιάννη Χαραλάμπους. Παρόντες ήταν επίσης, από την πλευρά του Ηρακλείου, ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Γιώργος Μαστοράκος, ο επικεφαλής του συνδυασμού της ελάσσονος μειοψηφίας ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ Γιώργος Βλαντής, ο ανεξάρτητος σύμβουλος Κυριάκος Κουτρούλης, ο Ε. Ματσούκης, καθώς και στελέχη των Τεχνικών Υπηρεσιών και των δύο Δήμων (σ.σ.: η «Α» δεν ενημερώθηκε για τη συνάντηση αυτή αν και το γεγονός καλύφθηκε από άλλα τοπικά μέσα ενημέρωσης, κάτι που σύμφωνα με το γραφείο Τύπου του Δήμου Ηρακλείου, οφείλεται σε «μη σκόπιμη παράλειψη»).
Σημειώνεται ότι δύο είναι τα βασικά διαδημοτικά κυκλοφοριακά ζητήματα που απασχολούν τους δύο Δήμους: Το πρώτο είναι η εφαρμογή των ρυθμίσεων για τη μονοδρόμηση των οδών Κασταμονής και Ιφιγενείας, που αποφασίστηκαν από κοινού, αλλά εφαρμόστηκαν μονομερώς από τη Νέα Ιωνία, καθώς η εφαρμογή τους από την πλευρά του Ηρακλείου έχει συναντήσει εμπόδια από υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων (πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ). Το δεύτερο είναι η πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Ηρακλείου για την έγκριση της κυκλοφοριακής μελέτης στην περιοχή του Κάτω Ηρακλείου, η οποία όμως προβλέπει παρεμβάσεις και σε διαδημοτικές οδούς (Παπαϊωάννου – άξονας Αλ. Παναγούλη – Κασταμονής).
Για το δεύτερο ζήτημα, ως αποτέλεσμα της ανωτέρω συνάντησης, εισήχθη ως έκτακτο θέμα και εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο στη συνεδρίαση της 11ης Μαΐου, η εξαίρεση από τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις των διαδημοτικών οδών. Οι ρυθμίσεις που αφορούν τους δρόμους αυτούς τίθενται υπό επανεξέταση, καθώς θα κατατεθούν υπό μορφή πρότασης προς τον Δήμο Νέας Ιωνίας.
Αρετή Κοτσολάκου