Νέα, τροποποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη για την περιοχή του κέντρου του Ηρακλείου κατέθεσε η ερευνητική ομάδα του συγκοινωνιολόγου καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών Ευάγγελου Ματσούκη. Οι νέες προτεινόμενες ρυθμίσεις έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου Ηρακλείου (www.iraklio.gr), ώστε να διευκολυνθεί η δημόσια διαβούλευση για το θέμα. Σημειώνεται ότι η προηγούμενη μελέτη που είχε κατατεθεί για την ίδια περιοχή και προέβλεπε την πεζοδρόμηση του κέντρου του Ηρακλείου, είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από μερίδα κατοίκων της περιοχής.
Μάλιστα, η συζήτηση για την αρχική μελέτη είχε αναβληθεί σε δύο διαδοχικές συνεδριάσεις (27/4 και 11/5) του Δημοτικού Συμβουλίου, πριν αποσυρθεί τελείως και επανέλθει τροποποιημένη. Σημειώνεται ότι και τις δύο φορές πλήθος κόσμου είχε προσέλθει στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου προκειμένου να παρακολουθήσει τη συζήτηση.
«Να αποσυρθούν οι μελέτες»
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι στη συνεδρίαση της 27ης Απριλίου δημοτικοί σύμβουλοι της μειοψηφίας είχαν ζητήσει την απόσυρση του θέματος και τη μεταφορά του για μετά τις επικείμενες δημοτικές εκλογές. Συγκεκριμένα, οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Μαρία Ιγγλέση και Στάθης Παπουτσής ζήτησαν «να αποσυρθεί το θέμα για μετά τις εκλογές», ενώ «έκκληση» για απόσυρση των μελετών, οι οποίες «θα δώσουν λύση σε ένα τμήμα της οδού Πολυτεχνείου, αλλά θα αναστατώσουν όλον τον Πράσινο Λόφο και το Άνω Ψαλίδι» έκανε και ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Κυριάκος Κουτρούλης. Απαντώντας ο δήμαρχος υπογράμμισε ότι «δεν θα υποταχθούμε στο πολιτικό κόστος».
Οι νέες ρυθμίσεις για το κέντρο
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η τροποποιημένη μελέτη για το κέντρο του Ηρακλείου αποσκοπεί, μεταξύ άλλων, στον περιορισμό της κυκλοφορίας των οχημάτων, την τόνωση της εμπορικής κίνησης και στην περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής, με στόχο τη δημιουργία ενός «ιστορικού κέντρου που θα αποτελέσει το σημείο αναφορά της πόλης».
Οι κυριότερες ρυθμίσεις που προβλέπονται είναι οι εξής (το σύνολο των ρυθμίσεων δημοσιεύεται στο καθημερινό φύλλο της «Α»):
● Μονοδρόμηση της οδού Πρασίνου Λόφου από την οδό Ηλέκτρας Αποστόλου προς και μέχρι την οδό Πλαπούτα.
● Μονοδρόμηση της οδού Ευτυχίας από την οδό Αγίας Λαύρας προς και μέχρι την οδό Ηλέκτρας Αποστόλου.
● Το τελευταίο τμήμα της οδού Κολοκοτρώνη πριν την έξοδο προς την Λ. Κύμης αμφιδρομείται.
● Η οδός Φαναρίου μονοδρομείται από την οδό Κολοκοτρώνη προς και μέχρι την οδό Καλαβρύτων, ώστε να δημιουργηθεί η διαδρομή εισόδου: οδός Κολοκοτρώνη, δεξιά οδός Φαναρίου, αριστερά οδός Καλαβρύτων, ευθεία οδός Αγίας Λαύρας κ.ο.κ.
● Διαπλάτυνση της οδού Κολοκοτρώνη μετά την οδό Φιλικής Εταιρείας και πριν την έξοδό της στη Λ. Κύμης.
● Η οδός Ελ. Βενιζέλου αντιδρομείται στο τμήμα από την οδό Χελμού μέχρι την οδό Πολυτεχνείου.
● Η οδός Πολυτεχνείου κλείνει στο τμήμα μεταξύ των οδών Κουντουριώτου και Ελ. Βενιζέλου, το οποίο πεζοδρομείται. Επίσης πεζοδρομούνται οι οδοί Μακρυωνίτου, Φιλύρων, καθώς και η Ναρκίσσων από την οδό Ελπίδος μέχρι την οδό Πρασίνου Λόφου.
● Η οδός Χαράς μετατρέπεται σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας από την οδό Πολυτεχνείου μέχρι την οδό Ναρκίσσων.
● Η πιάτσα ταξί μεταφέρεται επί της οδού Μ. Μερκούρη (μεταξύ των οδών Πρασίνου Λόφου και Πεύκων).
● Η οδός Πολυτεχνείου μονοδρομείται από την οδό Κοντουριώτου προς και μέχρι την Λ. Ηρακλείου.
● Η οδός Κουντουριώτου θα αποτελεί την οριογραμμή των κινήσεων – φόρτων που έρχονται από δυτικά.