Την πλήρη απαγόρευση της διέλευσης βαρέων οχημάτων από την οδό 25ης Μαρτίου, στο Παλαιό Ηράκλειο, αποφάσισε ομόφωνα, σε πρόσφατη συνεδρίασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης. Πρόκειται για έναν δρόμο ο οποίος δέχεται εξαιρετικά μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση, καθώς χρησιμοποιείται από την πλειονότητα των οχημάτων που κινούνται στη Λεωφόρο Κύμης με κατεύθυνση προς τους «βορειότερους» Δήμους, όπως η Πεύκη. Σημειώνεται ότι το «παρών» στη συνεδρίαση έδωσε και πλήθος κατοίκων, ζητώντας την άμεση επίλυση του θέματος.
Σύμφωνα με την απόφαση του Συμβουλίου, η απαγόρευση της κυκλοφορίας των οχημάτων θα υλοποιηθεί με την εγκατάσταση μιας σιδηροκατασκευής (μπάρας) στην είσοδο της 25ης Μαρτίου, από την πλευρά της Λεωφόρου Πλαπούτα, η οποία θα εμποδίζει τη διέλευση οχημάτων ύψους άνω των 2,5 μέτρων.
Πραγματοποιώντας την εισήγηση του θέματος, ο δήμαρχος Σταύρος Γεωργόπουλος επιβεβαίωσε την ύπαρξη του κυκλοφοριακού φόρτου που δέχεται η περιοχή κυρίως λόγω των βαρέων οχημάτων. Από την πλευρά του, ο διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Γιώργος Μεγρέμης ενημέρωσε ότι κλειδιά για το άνοιγμα της απαγορευτικής μπάρας θα διαθέτουν ο Δήμος, η Αστυνομία, η Πυροσβεστική και η Τροχαία.
Στη συνέχεια τον λόγο πήρε εκπρόσωπος των κατοίκων, προτείνοντας ως λύση στο θέμα την αντιδρόμηση της 25ης Μαρτίου από άνοδο σε κάθοδο, καθώς και την αντιδρόμηση της παράλληλης σε αυτήν οδού Πρασίνου Λόφου από κάθοδο σε άνοδο.
Απαντώντας σε αυτή την πρόταση, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος Γιώργος Παπαδημητρίου υποστήριξε ότι η αντιδρόμηση θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα την προσέλκυση εξίσου μεγάλου αριθμού οχημάτων από τη Λεωφόρο Αμαρουσίου, τα οποία θα χρησιμοποιούν την οδό 25ης Μαρτίου ως «είσοδο» στο Ηράκλειο.
Από την πλευρά τους, οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης της ελάσσονος μειοψηφίας ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ Νίκος Μπάμπαλος και Μαριάννα Ζούρου, αλλά κι ο επικεφαλής της παράταξης της ελάσσονος μειοψηφίας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Βασίλης Λυκούρας, υπογράμμισαν ότι μόνη οριστική λύση του προβλήματος θα ήταν η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης. Μάλιστα, οι κ.κ. Μπάμπαλος και Ζούρου υποστήριξαν ότι θα έπρεπε να έχει διεξαχθεί κυκλοφοριακή μελέτη συνολικά για τον Δήμο και όχι τμηματικά για τις διάφορες περιοχές του, όπως έγινε. Ωστόσο συμφώνησαν στην πιλοτική τοποθέτηση της μπάρας, έως ότου υπάρξει οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος.
Αντίθετα, ο σύμβουλος της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Στάθης Αγγελινάς συμφώνησε με την αντιδρόμηση της οδού που πρότειναν οι κάτοικοι.
Κλείνοντας τη συζήτηση, ο δήμαρχος Ηρακλείου υπογράμμισε ότι «η διάνοιξη της Κύμης θα προχωρήσει», ζητώντας μάλιστα από τους κατοίκους να ξεκινήσουν «σταυροφορία», με τη συλλογή υπογραφών για το θέμα.
Αρετή Κοτσολάκου